י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

משבר בדתות: איום להשבתת המשרד

פרסום ראשון: עובדי המשרד מאשימים את ההנהלה שלא שיפרה את שכרם ומעוניינת לקצץ בו, ומאיימים לשבות

שר הדתות. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
שר הדתות. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: ועד העובדים במשרד לשירותי דת וההסתדרות מאיימים בשביתה תוך 14 יום - בעקבות קיצוץ מתוכנן בשכר עובדי המשרד בסעיף 'שעות נוספות וכוננויות', זאת לאחר שמתנהל כבר במשך כשנתיים מו"מ להעלאת שכר עובדי המשרד, שהוא הנמוך ביותר בשירות המדינה.

לבחדרי חרדים הגיע מכתבו של יו"ר ועד העובדים במשרד, צחי חמדני, אותו שיגר לגב' מוריה פורת גראזי, סמנכ"ל למנהל ומשאבי אנוש במשרד הדתות, ובו נכתב: "וועד העובדים וההסתדרות רואים בחומרה רבה את כל נושא הקיצוץ בתנאי שכרם של העובדים אשר מגיעים באצטלא של קיצוץ בשעות נוספןת וכוננויות".

"תיאטרון האבסורד הוא בכך שמצד אחד כבר שנתיים אנו מנהלים מו"מ לשיפור תנאי שכרם של העובדים תוך הסכמה של כל הגורמים כי תנאי שכרם של עובדי המשרד הינו הנמוך ביותר בשירות המדינה וכי גם המדינה כמעביד מעוניינת לשפר את תנאי שכרם של עובדי המשרד, ואילו מהצד השני מקזזים לעובדים שכר בדמות קיצוץ בשעות נוספות וכוננויות בעוד התוספת לא ניתנה עדיין".

בסיום המכתב המנומק כותב חמדני: "בהתאם לאמור לעיל ולאור סכסוך העבודה הקיים בנושא, הרינו להביא לידיעתך ולידיעת כל המכותבים (שר הדתות דוד אזולאי, מנכ"ל המשרד עודד פלוס ויו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפיל) כי בכוונת וועד המשרד וההסתדרות לבצע שביתה כללית במשרד תוך 14 ימים באם לא יבוטל האיום לקיצוץ זה".

השר לשרותי דת ח״כ דוד אזולאי מגבה את החלטת ועד העובדים לפתוח בעיצומים עקב קיצוצים נרחבים בשעות נוספות של עובדי המשרד ובכוננויות. ״באנו למשרד בכדי לעבוד ואנו זקוקים לכלים הנדרשים לכך״, אומר אזולאי.

מהמשרד לשרותי דת נמסר בתגובה לבחדרי חרדים: "הנהלת המשרד מקיימת מגעים מול העובדים, הממונה על השכר באוצר ואגף תקציבים במטרה להגיע להבנות. המגעים נמצאים בשלב מתקדם ובימים הקרובים נדע האם יבשילו להסכם".





שביתה הסתדרות משרד הדתות אזולאי עודד פלוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד