י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מזכ"ל האו"ם מצטרף לטרור: "עם מדוכא"

לפי מזכ"ל האו"ם: "הפלסטינים פועלים כפי שעמים מדוכאים פעלו במשך הדורות" • נתניהו: "נותן רוח גבית לטרור"

מזכ"ל האו"ם. יונתן זינדל, פלאש90
מזכ"ל האו"ם. יונתן זינדל, פלאש90

"התסכול הפלסטיני גובר בגלל הקיפאון בתהליך השלום", כך אומר היום (ג'), מזכ"ל האו"ם באן קי-מון ביחס לטרור הפלסטיני.

במהלך דיון במועצת הבטחון אמר מזכ"ל האו"ם כי ישראל אשמה בגל הטרור, "כפי שעמים מדוכאים פעלו במשך הדורות, זהו טבע אנושי להגיב לכיבוש שלעתים משמש כאינקובטור לשנאה וקיצוניות.

"2016 התחילה כפי שהסתיימה 2015 – עם רמה בלתי מתקבלת על הדעת של אלימות בישראל ובשטחים הפלסטיניים הכבושים. היו דקירות, דריסות ויריות של פלסטינים שמכוונים נגד אזרחים ישראלים שאת כולם אני מגנה. כמו כן, התנגשויות בין פלסטינים לכוחות הביטחון של ישראל המשיכו לגבות חיים".

אבל "צעדי הביטחון של ישראל לא יעצרו את ההסלמה. הם לא יתמודדו עם תחושת הייאוש שמניעה את הפלסטינים, בעיקר צעירים. צריך להעמיד לדין ישראלים ופלסטינים שעוברים על החוק. אבל שראל חייבת להקפיא בנייה בהתנחלויות, כי המשך הבנייה מעלה שאלות רציניות למחויבות של ישראל לפתרון שתי המדינות".

באן גם גינה תוכניות לבניית אלפי יחידות דיור בהתנחלויות וכן הפקעת אדמות. צעדים פרובוקטיביים אלה נועדו להרחיב את מספר המתנחלים ולסכן כל סיכוי להתקדמות פוליטית. אני מפציר בממשלת ישראל לא לממש את ההחלטה להפקיע שטחים מצפון לבית לחם לטובת בניית התנחלויות. אין מקום להסתה בקרב הפלסטינים ולא נסבול אי הכרה בזכותה של ישראל להתקיים".

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, הגיב כי "בשביל המועצה מדובר בעסקים כרגיל כאשר מדובר בטרור בישראל, המועצה צבועה ביחסה לישראל, בארבעת החודשים האחרונים, מאז החל גל הטרור בישראל, קיבלה המועצה 12 החלטות נגד הטרור בעולם ואפס החלטות נגד הטרור הפלסטיני בישראל".

"שורש גל הטרור האחרון הוא ההסתה הפלסטינית", אמר דנון והביא לדוגמא את מעשי הרצח האחרונים שנעשו על רקע ההסתה הפלסטינית. "שם יש תשלום כסף למשפחות מחבלים, יש מתן תואר של גיבורים לטרוריסטים שרוצחים נשים ושימוש בצעצועים כאמצעי הסתה, אלו הם דרכי הפעולה של ההנהגה הפלסטינית ועל מועצת הביטחון לגנותם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: "דבריו של מזכ"ל האו"ם נותנים רוח גבית לטרור. אין הצדקה לטרור. הרוצחים הפלסטינים לא רוצים לבנות מדינה - הם רוצים להשמיד מדינה והם אומרים זאת בריש גלי. הם רוצים לרצוח יהודים באשר הם והם אומרים זאת בריש גלי. הם לא רוצחים למען השלום והם לא רוצחים למען זכויות אדם.

"האו"ם מזמן איבד את הניטרליות שלו ואת הכוח המוסרי שלו והדברים הללו של המזכ"ל לא משפרים את מצבו".
דני דנון מזכל האום טרור פלסטיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד