י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

החבילה התפרקה: הרב נבנצאל והרב אתרוג כבר לא

משבר ברשת הכוללים: בוטל האיחוד בין כולל 'מגדל עוז' של הרב יחזקאל אתרוג, עם הכולל שבנשיאות הגאון ‏רבי אביגדור נבנצאל

הרב אתרוג עם הרב נבנצאל. צילום: שוקי לרר
הרב אתרוג עם הרב נבנצאל. צילום: שוקי לרר

משבר ברשת הכוללים: התפרק שיתוף הפעולה בין כולל 'מגדל עוז' שבראשות הרב יחזקאל אתרוג, שהתמזג עם הכולל הגדול 'צילו של היכל' שבנשיאות הגאון ‏רבי אביגדור נבנצאל, רבה של העיר העתיקה בירושלים.

בתחילת זמן אלול דווח לראשונה בהרחבה ב'בחדרי חרדים' כי על פי הסכם האיחוד שנחתם בין שני רשתות הכוללים. הוסכם כי הרב אתרוג יקח על עצמו את העול הכלכלי של הכולל הגדול ברובע המונה כ-1000 אברכים הלומדים בכמה בתי מדרש ברחבי הרובע.

בכדי לסייע בידי הגר"א נבנצאל בהחזקת הכולל, הוחלט כי מי שיכול לקחת על עצמו את העול הכלכלי של גיוס התרומות למען הכולל הוא הרב יחזקאל אתרוג מרשת הכוללים 'מגדל עוז'. על פי ההסכם, 1000 הלומדים אצל הגר"א נבנצאל, יתווספו לאברכים ברשת "מגדל עוז".

בתקופה האחרונה, כך נודע ל'בחדרי חרדים', האיחוד עלה על שרטון עקב אי עמידתו של הרב אתרוג בתשלום הכספים לרשת הכוללים. מצב כספי קשה פקד את הכוללים שבראשותו, ומזה כארבעה חודשים לא שולמו משכורות.

ברשת מגדל עוז מסרו לאחר פרסום הדברים כי "צר לנו שאתר בחדרי חרדים והכתב משה וייסברג בחרו לפרסם כתבה הכוללת בתוכה אי דיוקים והשמצות אישיות מבלי לבקש מראש את תגובת האישים הקשורים לתוכן הדברים, בניגוד לכל כלל, חוק והלכה".
הרב נבנצאל כוללים מגדל עוז יחזקאל אתרוג משכורות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד