י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

התקפלות זריזה: החרדים הסירו את הצעת חוק לימודי הליבה

בנט מתנגד, וחברי הכנסת החרדים התקפלו; הפשרה - הצעת חוק ממשלתית שינסח בנט, ותהיה שונה מזו שניסחו גפני ומרגי

גפני מרים ידיים, צילום: פלאש90
גפני מרים ידיים, צילום: פלאש90

התקפלות - בעקבות הודעתו של שר החינוך נפתלי בנט הבוקר (ד') כי הוא מתנגד להצעת החוק שמקדמים גפני ומרגי לביטול הקריטריונים שנחקקו בממשלה הקודמת על תקצוב לפי לימודי הליבה, הסירו חברי הכנסת את ההצעה מסדר היום.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בהתייעצות עם ראשי מפלגות הקואליציה סוכם כי חברי הכנסת משה גפני מ'יהדות התורה' ויעקב מרגי מש"ס יסירו את הצעת החוק מסדר היום של ועדת השרים לענייני חקיקה, ובמקום החוק יקדם שר החינוך בנט הצעת חוק ממשלתית שתכלול שינויים מהחוק שניסו לקדם.

כזכור, בממשלה הקודמת חוקקה "יש עתיד" חוק המגדיר קריטריונים לתקצוב מוסדות לימוד מוכרים שאינם רשמיים, ביניהם מוסדות החרדיים. בהצעת החוק החדשה שניסו חברי הכנסת החרדים לקדם, מוצע לבטל את הקריטריונים ולהשיב את המצב לקדמותו, טרם השינוי שנעשו בממשלת לפיד.

בכיר ב'יהדות התורה' אמר הבוקר ל'בחדרי חרדים' - "זה מעוגן בהסכמים הקואליציוניים, ובנט מחוייב להסכם הזה". עוד הוסיף כי "טרם הקמת הממשלה סוכם באופן הכי ברור כי יבוטלו גזירות ממשלת לפיד, כולל ביטול המגבלות נגד מוסדות חרדים שלא עומדים בתנאים שהציבור החרדי יוכל לעמוד בו, בסוגיית לימודי הליבה. הסכמים צריכים לקיים וכך יהיה".
לימודי ליבה גזירות לפיד נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד