כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

האופוזיציה ניסתה לפזר את הכנסת, וכשלה

ארבע הצעות הגישו הרצוג, גלאון איימן עודה ואחמד טיבי - וכולן נדחו • הרצוג וגלאון התקוטטו, והשר לוין הגיב בשם הממשלה

הרצוג, פלאש90
הרצוג, פלאש90

מליאת הכנסת דחתה הצהריים (ד') את הצעת חוק התפזרות הכנסת העשרים - מדובר בארבע הצעות שונות של הח"כים זהבה גלאון, יצחק הרצוג, איימן עודה ואחמד טיבי.

ההצעה ביקשה לפזר את הכנסת ה-20, ולקיים בחירות לכנסת העשרים ואחת בתוך 90 ימים מיום פרסומו של החוק. בהצעה של ח"כ גלאון תמכו 48 והתנגדו 52, בהצעה של ח"כ הרצוג תמכו 50 והתנגדו 53, בהצעה של ח"כ עודה תמכו 47 והתנגדו 53, בהצעה של ח"כ טיבי תמכו 47 והתנגדו 53.

בדברי ההסבר להצעה של 'המחנה הציוני' נכתב - "הממשלה השלושים וארבע של מדינת ישראל נשענת על רוב מקרי וטכני של 61 חברי קואליציה מול 59 חברי אופוזיציה. תנאי הקמת הממשלה הם מהחמורים שנראו ומתבססים על הסכמים קואליציוניים המשקפים טובות סקטוריאליות והטבות פוליטיות שונות שהובטחו לשותפים ברגע האחרון וכן, סיכומים הטומנים בחובם פגיעה מהותית בערכי המשטר הדמוקרטי.

"כך, כספי ציבור הועברו ויועברו באישון לילה לצורך תחזוקה הזמני של ממשלה צרה ולא יעילה שתמנע כל רפורמה ורצון לשינוי בימים שבהם מדינת ישראל והחברה בישראל ניצבות בפני אתגרים גדולים. לאור כל האמור לעיל, מוצע לפזר את הכנסת העשרים ולאפשר לעם לבחור מחדש את נציגיו".

ח"כ זהבה גלאון הסבירה כי - "הכנסת הזו צריכה להתפזר הן בגלל הקואליציה ואין בגלל האופוזיציה. ראינו בכתבה שפורסמה השבוע איך ראש הממשלה נתניהו בשביל לקחת את השלטון היה מוכן לגרום לנזק ארוך טווח למעמד של 20% מהאוכלוסייה. אין לכם תשובה לטרור ולפערים החברתיים ולכן כל מה שהממשלה עסוקה בו זה הסתה, שנאה, סתימת פיות ודה לגיטימציה לארגוני שמאל. זו לא מנהיגות זו פחדנות.

"לח"כ הרצוג אני חייבת לומר ששמעתי אותך והתביישתי, זו לא אופוזיציה אלא קריקטורה של אופוזיציה. אתה לא ראש האופוזיציה שלי. אתם שכחתם מה זה להיות אופוזיציה, אתם עסוקים בלהתחפש לימין".

הרצוג הגיב לגלאון ואמר בין השאר כי - "זהבה גלאון, צריך להתכתב עם המציאות והיא שכל עוד אבו מאזן ונתניהו נמצאים בשלטון ביחד אי אפשר להגיע להסכם. את מציעה חלום ובנט מציע גיהינום. אי אפשר ללמד אותי ואת מפלגתי כיצד להיאבק למען השלום ואיש לא ילמד אותנו כיצד להיות פטריוטים ישראליים. היה ברור שתדקלמי סיסמאות לא ישימות משנות ה90. אם הייתי ראש ממשלת ישראל היום לא הייתה אינתיפאדה שלישית.

השר יריב לוין השיב בשם הממשלה - "אני רואה שהתשוקה שלכם ללכת לבחירות היא לא כל כך גדולה. אם היה אפשר לשים קלפי פה בחוץ עם הצבעה חשאית מעניין מה הייתה התוצאה על ההצעה שלכם. ניהול מדינה זה לא דבר שמתנהל לפי תרגילים כאלה. המחשבה להביא את המדינה שוב לבחירות, חודשים ספורים אחרי שהלכנו לבחירות היא לא משרתת את המדינה.

"אם כל כך חשוב לכם להשפיע, יש דרך, מעולם לא סגרנו את הדרך בפניכם להצטרף לממשלה. גם הבחירות הקודמות התקיימו אחרי שהכנסת מילאה בקושי שנתיים, אני זוכר את צהלות השמחה בספסלי האופוזיציה אחרי ההצבעה הקודמת על פיזור הכנסת, ומה יצא לכם מזה? אני מציע שתגלו את מידת האחריות המתחייבת למי שמתיימרים יום אחד להוביל את המדינה הזו".
הרצוג זהבה גלאון איימן עודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד