כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

חשיפת 'בחדרי': כך מנסה ברקת לפרק את הגוש החרדי-דתי

קיומו של גוש חרדי-דתי של 16 חברים, המונה רוב במועצת העיר ירושלים, טורד את מנוחתו של ראש העיר ניר ברקת • 'בחדרי חרדים' חושף: הדיל שניסו מקורבי ברקת לתפור כדי להסיר את חבר המועצה קלמנוביץ' מהגוש ולמוטט את הרוב

ברקת. צילום: מרים אלסטר פלאש90
ברקת. צילום: מרים אלסטר פלאש90

בשבועות האחרונים, 16 חברי מועצת עיריית ירושלים חרדים ודתיים התאחדו במאבקיהם בעיריית ירושלים למען השבת, ובעקבות כך אף ראש העיר ניר ברקת התייחס לראשונה באופן משמעותי לדרישותיהם - עד כדי הכרזה על קיומן של בחירות במינהלים קהילתיים.

אלא שבסביבתו של ברקת, לא אהבו את הרעיון וחששו שגוש מאוחד שכזה עשוי לאיים בהמשך הקדנציה ולהוות משקל ממשי בכל החלטה או דיון בנושאי דת בעיר. לשם כך, החליטו לפעול במגוון דרכים כדי לפרק את הגוש ככל שניתן, ולמצער לבטל את הרוב שהוא מחזיק במועצה.

נכון להיום, מונה הגוש את כל 14 חברי המועצה החרדים ועוד שני דתיים - אריה קינג מסיעת ירושלים מאוחדת ודב קלמנוביץ' מהבית היהודי. בסביבת ראש העיר סימנו את קלמנוביץ' כחוליה החלשה, והחליטו למקד את המאמצים בו.

ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', ביום שני האחרון פנה גורם מטעמו של ראש העיר לשמואל שקדי מסיעת ירושלים מאוחדת והצעה בפיו: שקדי והמקום השלישי בסיעתו, חגית משה, שאינה מכהנת כיום כחברת מועצה והיא עובדת העירייה - יחברו לסיעתו של ניר ברקת, שקדי עצמו יקבל תפקיד של סגן ראש העיר ואילו את ראשות וועדת הכספים שהוא מאייש, יציע לקלמנוביץ' בתמורה לכך שהאחרון יתנתק מגוש ה-16.

ומנין יוכל ברקת להצמיח תפקיד נוסף של סגן ראש עיר? ובכן, על פי הסיכומים הקואליציוניים, תמיר ניר היושב על משבצת הסגנות של רחל עזריה, אמור לסיים את כהונתו בעוד שלושה חודשים. במקור היה התפקיד אמור לעבור לידיה של יעל ענתבי, אך היא כבר הצטרפה לסיעתו של ברקת ומונתה כסגנית במקומו של קובי כחלון שעזב.

ל'בחדרי חרדים' נודע גם כי שקדי הביע בעבר רצון לעזוב את המועצה, אלא שעד כה נמנע מלעשות זאת, משום שהמועמדת הבאה ברשימה הנמנית על סיעתו, היא כאמור עובדת עירייה, שלא תקריב את פרנסתה כדי להיות חברת מועצה - תפקיד נטול שכר. או אז היה נכנס במקומו המקום הבא ברשימה השייך לסיעתו של קינג. כעת, אם אכן יחבור לברקת, תיפתר עבורו הבעיה מכיוון שיקבל את הסגנות שהיא תפקיד בשכר הולם.

בשיחה עם חבר המועצה אריה קינג, הוא אישר ל'בחדרי חרדים' כי פרטי ההצעה המדוברת ידועים לו והדגיש: "מבחינתי זה לא יקרה. מדובר בבגידה בציבור שבחר בנו".

בעיריית ירושלים בחרו שלא להגיב לדברים.
ניר ברקת חברי מועצה דיל שמואל שקדי ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד