י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ארגון זק"א הוכר כגוף מייעץ ומשקיף רשמי באו"ם

אחרי מאמצים דיפלומטיים של ישראל שנמשכים שנים ארוכות, התקבל סוף סוף התואר הרשמי בהצבעה פה אחד

מליאת האו"ם. צילום: אבי אוחיון, פלאש 90
מליאת האו"ם. צילום: אבי אוחיון, פלאש 90 צילום: אבי אוחיון, פלאש 90

בישיבה של ועדת האו"ם לארגונים בלתי ממשלתיים שהתקיימה ביום שלישי בערב, התקבלה החלטה פה אחד להכיר בארגון זק"א כגוף מייעץ ומשקיף רשמי באו"ם.

בשנת 2005 הוכר ארגון זק"א על ידי האו"ם כארגון בינלאומי, המעמד באו"ם הקנה לזק"א הכרה כארגון לא ממשלתי העוסק בנושאים אותם מקדם האו"ם וכאלה הפועלים ברוח מגילת האו"ם. זה כארבע שנים שארגון זק"א ביקש לשדרג את מעמדו ולקבל הכרה של גוף מייעץ ומשקיף רשמי באו"ם.

ההחלטה המתקבלת על ידי וועדה מיוחדת המורכבת מ-19 מדינות ביניהן איראן, סודן, ונצואלה, קובה, טורקיה , סין, רוסיה, פקיסטן, אורוגואי, בורונדי, יוון, ארצות הברית וישראל. אבל בכל פעם מחדש נדחתה בקשתו של ארגון זק"א.

בהצבעה שהתקיימה לפני כחצי שנה החליטה הוועדה להכיר בארגון השייך לחמאס - (PRC), ארגון היושב בבריטניה ומקדם תעמולה אנטי-ישראלית באירופה, ולדחות את בקשת ארגון זק"א לקבל מעמד דומה. וזאת תוך כדי הפניית שאלות קנטרניות כמו "האם אתם פעילים בשטחים?" למרות שנציג זק"א בצפון אמריקה צבי גלוק השיב לכל השאלות שהוצבו לארגון, והבהיר כי בכל מקום שבו אנשי זק"א מתבקשים לסייע הם פועלים ללא הבדל דת, גזע, מין ולאום. עוד הבהיר כי בתאונות דרכים או באסונות מסייעים אנשי זק"א לא אחת לנפגעים פלסטינים.

במשלחת ישראל באו"ם בתיאום עם המשלחת של ארה"ב הוחלט להעלות שוב את נושא זק"א להצבעה בינואר 2016. בחודשים האחרונים נעשה מאמץ דיפלומטי חובק עולם כדי להביא הסכמת המדינות החברות בוועדה. בהוראת סגן השר ציפי חוטובלי ומנכ"ל משרד החוץ ד"ר דורי גולד, נושא ההכרה בזק"א נהפך למאמץ דיפלומטי של מדינת ישראל, שגרירי ישראל ברחבי העולם הונחו לפעול בהסברה ובשכנוע המדינות החברות בוועדה.

כאמור, ביום שלישי בערב התקבלה ההחלטה פה אחד ללא התנגדות. תוקפה של ההחלטה תאושר בישיבה הקרובה של 'המועצה הכלכלית – חברתית של האו"ם' (ECOSOC) שתתכנס בחודש הבא. ההחלטה, שהתקבלה בתום מאבק דיפלומטי ממושך, מהווה ניצחון גדול של המשלחת הישראלית באו"ם ולדיפלומטיה הישראלית.

ההכרה מעניקה לארגון זק"א מעמד של גוף מייעץ ומשקיף רשמי באו"ם, שיעניק לזק"א כניסה חופשית למשרדי האו"ם בניו יורק, ג'נבה, פריס ווינה. ארגון זק"א יוכל להשתתף בכנסים, דיונים ומפגשים הפתוחים לארגונים שיש להם מעמד זה.

כמו כן ישמש ארגון זק"א כיועץ למועצת אקוסוק באו"ם - 'המועצה החברתית כלכלית באו"ם', בה חברות 54 מדינות, מקדמת סוגיות בריאותיות, חינוכיות, כלכליות וחברתיות רבות בעולם. ארגון זק"א מצטרף עתה לשורה מכובדת של ארגונים מייעצים למועצה.

יהודה משי זהב יו"ר ארגון זק"א בירך על ההישג - "זהו כבוד גדול למדינת ישראל בכלל ולארגון ומתנדביו בפרט שהאו"ם מכיר ומוקיר את עבודת הקודש הייחודית, שאנו עושים ללא הבדלי דת גזע ומין. הישגי הפעילות ההומניטרית והמקצועית של ארגון זק"א ברחבי העולם בשילוב מהלך דיפלומטי מורכב ורגיש, הביאו להכרה הרשמית בארגון זק"א".

דני דנון שגריר ישראל באו"ם - "מדובר בניצחון אדיר לדיפלומטיה הישראלית. זק"א הוא ארגון המסמל את ערכי המוסר של מדינת ישראל וקבלתו לאו"ם מהווה הוכחה ניצחת לכך בפני העולם כולו" והוסיף: "זק"א קיבל את המעמד הראוי לו בפרלמנט העמים".
ארגון זקא האומות המאוחדות משקיף באום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד