י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

נדחה חוק הכשרות של שטרן

שטרן ביקש לשנות את חוק הכשרות הקיים, אך הכנסת הצביעה נגד

שטרן, פלאש90
שטרן, פלאש90

מליאת הכנסת דחתה הצהריים (ד') בקריאה טרומית את ההצעה לתיקון חוק איסור הונאה בכשרות - כשרות בלבד ובית אוכל הפתוח בשבת, של חבר הכנסת אלעזר שטרן.

בחוק הוצע לקבוע רשימת שיקולים, כגון הצגת מופעים ועריכת טקסים בבית האוכל, שלא ישקלו בהחלטת נותן הכשרות בבואו לתת תעודת הכשר. עוד הוצע לקבוע כי פתיחת בית האוכל בשבת ובמועדי ישראל לא יהווה שיקול כאמור ובלבד שיתקיימו התנאים המצטברים המפורטים בהצעת החוק. 36 תמכו בתיקון החוק ו-43 התנגדו.

הצעת התיקון באה לקבוע כי תעודת ההכשר תינתן לבית אוכל בהתחשב אך ורק במידת כשרותו של המזון, ברוח פסיקתו של בית המשפט העליון. לגבי פתיחת בית האוכל בשבת, מוצעים סייגים הלכתיים אשר מקובלים כיום ברשויות מקומיות באזור הצפון כך שתעודת ההכשר תתייחס לימי החול ובלבד.

ח"כ שטרן יוזם החוק אמר כי "הכשות משמשת היום להונאה, על הגב של סמכות לתת תעודת כשרות, מעמיסים עוד כל מיני דברים שיש לו אינטרס בהם, שבינם לבין כשרות אין כלום. יש רבנים מטעם הרבנות הראשית שנותנים כשרות למקומות שפתוחים בשבת, כמו למשל בבתי מלון. כל הכוח שהמדינה נתנה למוסדות שנותנים שירותי דת למדינה, במקום לקרב אנשים ליהדות הם מרחיקים אותם".

שר הדתות דוד אזולאי הגיב - "תעודת כשרות אינה חובה למי שאינו מעוניין בכך. אם בעל עסק כן רוצה תעודת כשרות, עליו לעמוד בתנאים שנקבעו בחוק. בעבר הרבנות ניסתה לבחון באופן מעשי את האפשרות להשתמש בשבת בכלים חלופיים אבל הניסיון הוכיח שיש קושי לבצע את זה ולהפריד בין כלים של יום חול לבין כלים של שבת".
חוק הכשרות אלעזר שטרן דוד אזולאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד