ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

הסית לרצח ישראלים ונשלח לשנת מאסר

אחרי הטבח בהר נוף, העלה עבד אל לטיף תמונה של גופת נרצח הי"ד מכוסה בטלית מהפיגוע וקריאה "להרוג אותם"

זירת הפיגוע. צילום: קובי גדעון, פלאש 90
זירת הפיגוע. צילום: קובי גדעון, פלאש 90

שנת מאסר בפועל נגזרה על ידי השופט מרדכי כדורי מבית משפט השלום בירושלים, על הנאשם מחמוד עבד אל לטיף, בגין עבירות של תמיכה בארגון טרור והסתה לאלימות - בשל פרסומי קריאות בפייסבוק לעשיית מעשה אלימות או טרור וכן דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה אלימות או טרור.

מחמוד עבד אל לטיף, בן 24 מירושלים, הואשם כי באופן שיטתי פרסם בפייסבוק קריאות למעשי אלימות וטרור נגד אזרחים וכוחות הביטחון. באחד הפרסומים בתאריך 18.11.14, לאחר פיגוע הדקירה והירי בבית כנסת בשכונת הר נוף, העלה עבד אל לטיף תמונה של גופת נרצח הי"ד מכוסה בטלית מהפיגוע וכן תמונה בה נראות פניו של אדם חרדי כאשר אליו מכוונים קנה נשק וסכינים וכאשר מתחת לכך כתוב "דם=דם!! להרוג אותם. מוות למתנחלים". בסמוך לתמונות פרסם הנאשם פוסט: "אחלה בוקר בחסות הסכינים".

בגזר הדין שניתן היום, קבע כבוד השופט כי: "מדובר בפרסומים אשר מסכנים באופן ממשי כל פרט ממרכיבי החברה. סכנה של ממש היא כי הפרסומים יגיעו לאוזניים קשובות וימריצו את מי שהפרסומים הגיעו לידיעתו לבצע פעולות אלימות וטרור אשר יביאו לאובדן חיי אדם. כאשר נזרע זרע ההסתה, לא ניתן לדעת מתי ובאלו נסיבות ינבוט מעשה הטרור הנובע מזרע זה.

"עוד לא ניתן לדעת מה תהיה מידת השפעתו של מעשה ההסתה, מה מידת החומרה של מעשי הטרור שיינקטו ומה חומרת תוצאתם. ברם, למרבה הצער, אנו עדים בתקופה האחרונה לכך שאזרחים תמימים רבים אבדו את חייהם, זאת בשל מעשי טרור. אף כי לא ניתן למקד ולומר איזה ממעשי הטרור בוצע בשל איזה מפרסומיו של הנאשם, הרי שאין ספק כי פרסום ועוד פרסום משפיע השפעה של ממש על החברה הרלבנטית בכללותה, וממריצה את פרטיה לבצע מעשי טרור המקפדים חיי אדם".

מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) נמסר כי: "בית המשפט קיבל את עמדת המדינה לפיה יש להטיל עונש מאסר משמעותי על מי שהורשע בהסתה באמצעות הפייסבוק. בימים אלה בהם מבצעי פיגועים מעידים כי ההסתה ברשתות החברתיות מהווה מניע משמעותי למעשיהם, יש חשיבות לענישה מרתיעה כלפי מי שקורא לבצע פיגועים ומעודד אלימות וטרור".
פיגוע הר נוף שנה מאסר הסתה פייסבוק טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד