כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

נחשפו פני ג'ון הג'יהאדיסט מדאעש

ארגון הטרור חשף את תמונתו של המוציא להורג המוכר ביותר שלו, שחוסל לפני חודשיים בתקיפה מהאוויר

נחשפו פני ג'ון הג'יהאדיסט מדאעש

שבוע לאחר שארגון הטרור דאעש אישר כי עורף הראשים המפורסם ביותר שלו חוסל בתקיפה מהאוויר של כוחות הקואליציה, מתפרסמות תמונות שלו בפנים חשופות בעיצומן של הקרבות בסוריה.

בתקיפת הקואליציה הבינלאומית לפני כחודשיים בעיר א-רקה בסוריה, חוסל מוחמד אמווזי הבריטי בן ה-27, הידוע בכינוי ג'ון הג'יהאדיסט. רק לפני שבוע, פורסם רשמית במגזין 'דאביק' של ארגון הטרור, כי אמווזי נהרג בעת שהמכונית בה נסע הותקפה ב-13 בנובמבר.

"לוחם הקודש שעלה לכותרות בכל העולם כ'ג'ון הג'יהאדיסט' הגיע במקור מחצי האי הערב, ובגיל צעיר האח המכובד עבר עם משפחתו ללונדון", נכתב במגזין, "שם הוא פיתח שנאה לכופרים, שמנהגיהם היו רחוקים מהערכים המהוללים שהיה רגיל להם".

ג'ון הג'יהאדיסט, פורסם כמוציא להורג של דאעש, והוא נצפה בסרטוני הזוועה כשהוא רעול פנים. בספטמבר 2014 הודיע ה-FBI כי זהותו ידועה לגורמי המודיעין הבינלאומיים, וכבר אז דווח כי מבטאו מזהה אותו כאדם שמקורו מלונדון.

הכינוי "ג'ון" דבק בו אחרי ששבויים שהוחזקו בבית המעצר של דאעש בעיר רקה, העידו כי הוא היה אחד מכמה סוהרים בריטים שכונו בפיהם "החיפושיות".



הוא הופיע לראשונה בסרטון שפרסם דאעש באוגוסט 2014, בו הוא ערף את ראשו של העיתונאי האמריקני ג'ים פולי. לאחר מכן פורסמו סרטונים בהם הוא נראה רוצח את העיתונאי הישראלי-אמריקני סטיבן סוטלוף, את עובד הסיוע הבריטי דיוויד היינס, את נהג המונית הבריטי אלן הננינג ואת עובד הסיוע הבריטי פיטר קאסיג. הוא הופיע גם בסרטונים שבהם נרצחו שני אזרחי יפן, קנג'י גוטו והארונה יוקאווה.


רציחתו של העיתונאי האמריקאי ג'ים פולי על ידי ג'ון הג'יהאדיסט

בתוך כך, צבא מצרים הודיע הבוקר (ד') רשמית כי סגן מפקד שלוחת ארגון המדינה האיסלאמית - דאעש בחצי האי סיני, עטאללה סלאמה רתימה בן 38, חוסל בעימותים עם הצבא המצרי, באזור ג'בל אל-חרם שבמרכז חצי האי.

הסוכנות הפדרלית הרוסית לתיירות הזהירה היום בשעות הצהרים אזרחים רוסים ששוהים בטורקיה מפני חטיפה על ידי פעילי דאעש. "המנהיגים של ארגון הטרור הבינלאומי מתכננים לקחת תיירים רוסים בטורקיה כבני ערובה. כל התיירים שלא נסעו במסגרת מאורגנת חייבים לנקוט את כל הצעדים האפשריים וההכרחיים כדי להבטיח את ביטחונם האישי", נמסר מהסוכנות.

ג'ון הג'יהאדיסט מוחמד אמווזי המדינה האיסלאמית דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד