כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

בשורה לחרדים: בחירות בראש חודש סיוון למינהל הקהילתי 'יובלים'

לאחר התנכלות ממושכת של הנהלת המנהל הקהילתי לתושביה החרדים של שכונת קרית יובל, התקבלה סופית ההחלטה על קיומן של בחירות בשכונה • החרדים: "הגיע הזמן שהציבור בשכונה יקבע ולא הקומבינה" • צפו בוידאו מהדיון הסוער

חרדי וחילוני בקרית יובל. צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש90
חרדי וחילוני בקרית יובל. צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש90 צילום: נתי שוחט, פלאש90

בשורה טובה לתושביה החרדים של קרית יובל: באופן סופי הוחלט על קיומן של בחירות למינהל הקהילתי יובלים, שיתקיימו בראש חודש סיוון.

בהחלטה תמכו 11 חברים בוועדה למינהלים קהילתיים מול מתנגד בודד.

ההחלטה התקבלה למרות נסיונותיהם של גורמים שונים עד הרגע האחרון לטרפד את קיומן של הבחירות, בזכות חזית אחידה ויציבה שהפגינו נציגי יהדות התורה וש"ס במועצה.

בסיעות יהדות התורה וש"ס בירכו על ההחלטה ואמרו כי הגיע הזמן שמינהל קהילתי יובלים, שפועל באופן בלתי חוקי כבר שנתיים ומתנהג באופן שערורייתי כנגד ציבור שלם בקרית יובל רק בשל היותו חרדי, יתפזר ויילך לבחירות שבו הציבור בשכונה יקבע, ולא הקומבינה שלפיה מונה המינהל הנוכחי בלי בחירות ובצורה שרירותית וכפויה.



סגן ראש העיר צביקה כהן: "מברך על ההחלטה לפירוק מנהל קהילתי בקרית יובל ולהחלטה על הבחירות תוך שלושה חודשים מהיום. ידעו כל שאר המנהלים הקהילתים הסוררים שמפירים את הסטטוס קוו שבסוף גם הם יתפרקו - וכעת נוכחנו לראות את מה שזמן רב אנו טוענים, כי התאחדות הסיעות החרדיות והדתיות היא חשובה לכולנו, ירושלים - חברי הנהלה - ותושבי העיר. מברך את ראש העיר שקיבל החלטה נבונה בענין, כ"כ מברך את יו"ר הוועדה מר משה ליאון ומחזיק התיק הרב שלמה רוזנשטיין שגיבו את הרעיון, וכן לחבר הסיעה הרב נחמניאל סבן תושב השכונה, שנלחם ופעל רבות בענין".

ההכרזה על קיומן של הבחירות במנהלים הקהילתיים התקבלה לאחר שבמנהל הקהלתי יובלים בקרית יובל הפרו את הוראת ראש העיר ניר ברקת שלא להקרין סרטים בשבת. בתגובה הודיע ברקת על סנקציות כנגד הנהלת המנהל.

בפעילות הלובי הדתי-חרדי בעיריית ירושלים, המהווה רוב בקרב נציגי המועצה, הגיעו החברים להסכמה עם ברקת על עריכת בחירות למנהלים - אלו אשר בהם לא נערכו בחירות במועד שנקבע בעבר.

עבור המגזר החרדי מדובר בהישג מבורך, לאחר שתושבי שכונת קרית יובל אכלו מרורים מהנהלת המנהל בשנים האחרונות והרגישו כי הייצוג במנהל לא פרופורציונלי ולא מייצג את התושבים בשכונה.
מינהל קהילתי יובלים בחירות חברי מועצה ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד