כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

חשיפה: בסרט הזה אבישי בן חיים חי

לייבל'ה: מה שר אברהם פריד תוך כדי פינוי שלג? • סיקור מיוחד ממינוי גואטה וריאליטי אדמו"רים חדש

חשיפה: בסרט הזה אבישי בן חיים חי
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

כבר שנתיים מבטיחים ללייבל'ה 'כשלג דאשתקד' ומנחילים אכזבות, כל הג'וקים והחזאים למיניהם ושלל מפות סינופטיות ושקעים קפריסאיים לא יספקו את רעבונו של לייבל'ה ללבן הלבן הזה.

בלית ברירה, מחטט לייבל'ה בדשא של השכן, ובמקרה הזה ענק הזמר החסידי אברהם פריד, שכמו כל ניו יורקי מצוי התמודד עם שכבות בלתי נגמרות של שלג שנערמו סמוך לביתו. כדי להעביר את הזמן בנעימים פיזם לו אברהמל'ה ניגון ישן ואהוב. לייבל'ה התמוגג.



ועוד מנספחי הקשר ההדוק בין עולם המוזיקה החסידית לשלג הניו יורקי: עקב סופת השלג בארה"ב, מלך הפופ החסידי אלי שפריי נתקע בארץ. ובשל כך נאלץ לבטל את הופעתו בראשון בלילה באולמי עטרת חיה בבורו פארק. כתבנו בקרית נדבורנה בבני ברק שנדהם מההפתעה של ביקור הבזק בישראל, הבין שהנהלת שירה נמצאת במגעים קדחתניים עם רשות שדות התעופה כדי למצוא פתרון מיידי, אך לבסוף שפריי נשאר בבית וקיבל עליה במנין של האדמו"ר.



ומי שזיהה ראשון ששום דבר מעניין לא הולך לקרות כאן, הוא חבר מועצת ירושלים שלמה רוזנשטיין ששוב נצפה השבוע ממריא והפעם לבריסל. מדור הרכילות של העיתון ידיעות ירושלים ניסה להתחקות אחר היעלמותו של רוזנשטיין בזמן כל כך רגיש - כמו החברות בוועדת ההידברות לדון בהקרנת הסרט 'מגודלים' בשבת בקרית יובל. אם תהיתם, רוזנשטיין גילה למדור שאצלו הנסיעה זה כמו ב'מוסד' - אם הוא מגלה הוא יצטרך להרוג מישהו. לייבל'ה תוהה על דמיון נוסף למוסד, שפעולותיו לא מתפרסמות גם בעתיד...



ומי שנשאר בירושלים, יכל להיתקל במהלך ההכנות לשבת קודש בשוק מחנה יהודה בגאון רבי יעקב שפירא, ראש ישיבת מרכז הרב, כשהוא עורך את קניותיו כאחד האדם בשוק הירושלמי. לייבל'ה רווה הוד וצילם לדורות.



ועוד ירושלמי שכמעט ולשעבר, הרב אברהם יוסף ליזרזון המוכר יותר לעיתונאים מ"הלו הלו הלו מי מדבר.. מי.. מי מדבר אההה.." נצפה השבוע מקבל לטיפה חמה מהרבי מויז'ניץ. לדורות כבר אמרנו?



ואם בירושלמים עסקינן, ברביעי בלילה שמח לייבל'ה בחתונת בת המוהל הירושלמי המפורסם משה ויסברג (לייבל'ה מרגיע ומבהיר כי אין כל קשר משפחתי לכתב האתר). מי שהגיע לשמחה הוא השר יעקב ליצמן שבא לפקח על תקנון הבריאות של המוהל מספר אחד ברחוב החרדי. בקרוב אצל דרעי.



ואפרופו ויסברג, השבוע שאל מנחם טוקר את ויסברג כתב אתר הבית בשידור מי זה לייבל'ה, ויסברג חכך בדעתו והשיב כי בכל אדם טבוע לייבל'ה משלו - רק שצריך לדעת לגלות אותו. לייבל'ה נהנה ורץ לספר לחברים ולהעלות כתבה.

ובחזרה לעולם המוזיקה החסידית: בעוד מנדי קוריץ מתרווח לו במשרד החדש ברחוב כהנמן בבני ברק ומקבל אורחים, הפתיע הזמיר החסידי מוטי שטיינמץ עם ביקור ואיחולי הצלחה ל'קוריץ מערכות אבטחה' על משכנם החדש... חונא דייטש שהוריו מתגוררים ממש ממול, הגיע עם מתנה מקורית ומכובדת. ולייבל'ה מספק המלצה קטנה לגנבים ושאר מזיקים: עם כמות המצלמות שיש במקום, אל תנסו לפרוץ למשרד. אם בכל זאת אתם מחפשים את שטיינמץ - תוכלו למצוא אותו בבוקר שבת במניינים המאוחרים בבית כנסת הגדול בעיר.

גוטע של גואטה
בשלב זה לייבל'ה לא מתכוון להתייחס לסקר ה-TGI. תודה ששאלתם. לייבל'ה נוהג לבחון את הסוגיה לעומק, לנסות להבין איך קול ברמה התחילה להתרומם מיד אחרי שהראשל"צ יצא נגדה, ומי מבין הטאלנטים של קול חי יזכה לבונוס מפנק. חוצמזה, סקר בלי פרינט זה לא נחשב. נתראה בהמשך.

במקום זאת, מעדיף לייבל'ה לעסוק בסוגיות משמחות כמו יגאל גואטה, שהשבוע הצטרף לכנסת כחבר מן המנין, ואולי יצליח למשוך חוט מאריך לסיעה האחות האשכנזית ולשכנע גם אותה לממש את החוק הנורבגי. לייבל'ה מוכרח להודות בהזדמנות זו שהיחיד שהאמין אי פעם שחבר המועצה הבני ברקי הפעלתן יהיה ח"כ הוא הכתב הפוליטי של קול חי איתי גדסי. להזכירכם, זה הבינגו השני של התימני, שהימר בעבר בניגוד לכל התחזיות שאלי ישי לא יעבור את אחוז החסימה.

ואפרופו גואטה וגדסי, מי שהגיע ביום ההשבעה בכנסת לברך הוא מו"ל רשת קו עיתונות דתית אריאל קוניק, ידידו הקרוב של גואטה והבוס לשעבר של איתי, וכמובן שלייבל'ה השיג תיעוד מהמסדרון יחד עם החליפה המגוהצת והשמורה בארון מאז ש"אריה התקשר".



ואם בגואטה עסקינן, הכתבים הפוליטיים בפרלמנט הישראלי שהגיעו להתרווח בחדרו של האיש המגולח, גילו כי מה שמנחה אותו ומונח על שולחנו הוא הספר 'מחשבת מוסר' ממרן הרב שך זצ"ל, שגואטה צמוד לדרכו ומורשתו, וליודעי ח"ן בלבד נציין שלייבל'ה לא הספיק לחשוב מחשבה אחת אבל הוא מאחל לגואטה שיזכה להרביץ תורה ויראה.



ועוד אחד מקו עתונות: בבוקרו של ט"ו בשבט בברית לבן העורך הגרפי של 'קו עיתונות', שוקי קנר, שנערכה אצל מורו ורבו הרבי מפרמישלאן, נצפה מתברך מהאדמו"ר ואף מסביר משו חביב יענקל'ה פרידמן האגדי והמנכ"ל התותח, שזכה לברכה חמימה ומי יודע האם לאחר כינוס השלוחים נראה את פרידמן גם מתנדנד בטיש חסידי.

פינת יעקב בצלאל
כבר שבועיים חלפו מאז מונה יעקב בצלאל בחזרה לתפקיד דובר סיעת ש"ס, ולייבל'ה עדיין ממתין להודעת הדוברות הראשונה שיקבל ממנו. אפשר גם בווטסאפ, אבל לא על ידי מלאך ולא על ידי שליח.

נ.ב. בינתיים דואג ללייבל'ה מזכיר הסיעה המסור אושי מדינה, שמציף את הווטסאפ בתיעוד של שר הפנים, הפריפריה וההנחות בתחבורה ציבורית.

נ.ב. 2 לזכותו של בצלאל ייאמר שיש טוענים שהוא מתפעל את חשבונות הפייסבוק והטוויטר של השר המסייר. זה הזמן להזכיר שדרעי עדיין לא עוקב אחרי לייבל'ה בטוויטר.

פינת ביקורת התקשורת
הבוקר קיבל לייבל'ה מאחד ממוקדי הסימוסים הנודעים הודעה מסקרנת בזה הלשון: "הארץ: רה"ע י-ם פיזר מינהל קהילתי שהקרין סרטים בשבת. ברקת: המסר הוא שיש מחיר למי שמתעסק עם הסטטוס קוו בירושלים. לא נסכים לכרסום במצב השבת בעיר".

אממה, עיון קליל בעיתון 'הארץ' מגלה כי הציטוט מיוחס בכלל לחבר המועצה והשותף לתורה בהווה וסגן ראש העיר בעתיד יצחק פינדרוס.

מוקד סימוסים שלום, מה מקור הטעות?

"את הסימוס קיבלנו מלשכת ברקת".

הסרט של אבישי
וכמידי שבוע, לייבל'ה כבר התמכר לפינת המ"מים הייחודית של יוסי חיים, שהבריז השבוע לסרט והסתפק בצילום הכרזה שבפרונט. אין ספק שהביקורות החיוביות מדברות בעד עצמן.



ובעקבות הפופולאריות המרובה של אדמו"ר מלטה, משיק יוסי חיים ריאליטי חדש לאדמו"רים. לייבל'ה צופה שהמיזם החדש יתפוס תאוצה. ובאיור - אדמו"ר שלא עומד עדיין בתנאי הסף.

>

פינת המזל טוב
במוצאי שבת התבשר לייבל'ה על הולדת ניצן חדש במשפחת קידר, ומכאן הוא שולח ברכת מזל טוב לאדם המוכשר ובפרט בתחום המדיני ביטחוני. כלל העיתונות החרדית והתקשורת הדתית הצטרפה לברכות בקבוצת המושכים בחוטים.

ביום שלישי עזב לייבל'ה את הכל ואץ רץ להשתתף בשמחת הברית לבנו של מנהל האירועים הבעלזאי מנחם הרשקוביץ, שנערכה ברחוב פאר והדר סמוך למסעדת מוטי'ס בבני ברק. בשולחן המשתתפים ישבו זה לצד זה שונאים ומחבלים, נוער הנרות וחסידי בעלזא עם משקפי פלסטיק. הפינוקים והעיצובים מבית מוטי'ס היו שווים ומי שנעלם וקצת קלקל את החגיגה הוא הדובר הבעלזאי יהושע וינברגר, שבאותה שעה היה בין שמים לארץ בטיסה לניו יורק לכמה שמחות. לייבל'ה לא בדק הפעם מי משלם והוא מבכה את היעדרו של שייעל'ה מהקבינט המצומצם של סעודת 'שלישי למילה'.



ושמחה גדולה גם במעדני זהבה: מוטי כהן, האיש והמגבת שמספק שירות לכולם עם נייעס עסיסי ואמרות חסידיות מבית הרבי מויז'ניץ וזכרונות מהרב וואזנר, חבק בת. הקידושא רבא אם שאלתם לא ייערך בשבת הקרובה – ורק בשבת הבאה. כנראה לרוזנבוים ועוד חברים שצפויים להגיע מתאים רק שבת משפטים. לייבל'ה טוען שזה לא חסידי אבל מוותר למוטי.

בקרית צאנז בנתניה צפה לייבל'ה בשר העסקנים לבית צאנז, שמעון שר ממלא מקום ראש העיר בנתניה, כשהוא שקוע בסוד שיח עם זקן העיתונאים יצחק נחשוני בחתונת בת הרב של בית הכנסת 'דברי חיים' בפתח תקווה - מקום מגורי נחשוני.



ברכת מזל טוב לרב ראובן קרולנסקי מבכירי דגל התורה בבני ברק לרגל הולדת הנכדה.

מזל טוב לעיתונאית ריקי רט מעיתון מקור ראשון לרגל הולדת הבן.

ובצל הולדת הנכדים לדודי זילברשלג, לייבל'ה שולח גם תנחומים על פטירת חמותו אמש, מרת גיטל נעכא קוסטינר ע"ה מזקנות חסידות סערט ויז'ניץ המעטירה. שלא תדעו עוד צער.
לייבלה גואטה שלג אברהם פריד דודי זילברשלג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד