י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מצב האברך התייצב: צפו בתיעוד מהזירה

שיפור במצבו של האברך מנדי ריבקין, שנפצע בפיגוע בגבעת זאב: "היה לו מזל גדול" • תיעוד מצמרר, שלב אחרי שלב

הדס פרוש, פלאש90
הדס פרוש, פלאש90

בשורות טובות: מצבו של פצוע הדקירה מגבעת זאב התייצב במהלך הלילה, כך נמסר הבוקר (ה'), מהמרכז הרפואי שערי צדק. עם זאת מצבו עדיין קשה. בני משפחתו מבקשים מהציבור להתפלל עבורו.

הפצוע מנדי ריבקין, פונה אתמול (ד') לשערי צדק במצב קשה עם פגיעה קשה בחזה שמאל ואבוד דם, נותח ומאושפז ביחידה לטפול נמרץ הוא עדיין מונשם ומורדם.

רופא בכיר בבית החולים עדכן את בני המשפחה כי "הפגיעה היתה בעורק הריאה. הוא איבד הרבה דם והצלחנו להשתלט על הדימום, והוא קיבל מנות דם. הוא עדיין מורדם, אבל בסה"כ אפשר לומר שהמצב התייצב, הריאה לא נפגעה.

"היה לו מזל גדול שהריאה שלו ניצלה. הפגיעה היתה כפסע בין שחלילה היה צריך לכרות הריאה. זה היה ממש קרוב ללב. בהמשך נחליט מתי להעיר אותו מההרדמה", כך דווח בחב"ד אונליין.


תיעוד הפיגוע

אמש נדקר אברך חרדי, חסיד חב"ד כבן 36, מתרחש בפתח חנות במרכז מסחרי אשר ממוקם סמוך לתחנת הדלק, ובו מאפיית נחמה ומספר חנויות נוספות, בגבעת זאב.

הדוקר ביצע את זממו באברך שנמלט והתמוטט בפתח חנות הבורגרים, המחבל נמלט דרומה לכיוון תחנת האוטובוס. אזרחים אשר נכחו במרכז המסחרי דלקו אחריו וניטרלו אותו בידיים חשופות. הוא הועבר לידי כוחות הביטחון ופונה במצב קל לבית החולים הדסה הר הצופים.

איש הצלה במקום מדווח ל'בחדרי' כי לאברך מזל גדול, כיוון שפראמדיק מד"א אשר היה בקרבת מקום, הצליח לייצב את מצבו. חיים ויינגרטן מ'זק"א' סיפר ל'קול החרדי' כי האברך שנפצע בפיגוע הגיע עם אשתו למסעדה והותקף על ידי המחבל מאחור.

שמו תפילה: מנחם מנדל בן יהודית לרפואה שלמה בתוך שאר חולי ישראל.

בנוסף, טופל במקום ‏הלל הגר, אחד מהאזרחים שרדף אחרי המחבל, נפגע ברגלו לאחר שהמחבל זרק את הסכין וטופל במקום. לדבריו, "רדפנו אחריו כמעט 200 מטר".
פיגוע דקירה גבעת זאב טרור פלשתינים שערי צדק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד