י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

70 ילדות בלי חשמל, אור וחום

שערורייה בביתר-עילית: בשל בניית בית כנסת נותק החשמל למבנה של גן ילדים • הילדות נותרו בקור ובחושך

צילום: סרג' אטאל
צילום: סרג' אטאל

ילדות בלי חשמל, בלי אור ובלי חום: גן ילדים בביתר עלית נותק מחשמל בשל בניית בית כנסת בסמוך, כך מדווח הבוקר רשת ב'.

כ-70 ילדות בגן ילדים של רשת בית יעקב, נותרו ללא חשמל, חימום ואור, בשל הפסקת הזרמת החשמל למקום. החשמל נותק בשל חשש שמים יחדרו לארון החשמל, וזאת בשל עבודות בנייה הנערכות על גג המבנה, לבית כנסת.

לאחר כמה ימים החליטה הגננת, להעביר את הילדות למתחם אחר.

ממשרד החינוך נמסר: "הנושא נמצא באחריות הרשות המקומית ובעלי המוסד. עם זה, בשל חשיבות הנושא, פנתה המפקחת על הגן לשני הגורמים בדרישה לפתור מייד את הבעיה".

מעיריית ביתר עלית נמסר: "מדובר בגן פרטי לחלוטין ולא עירוני. מבנה הגן הוקצה ע"י העירייה לעמותת "גני בית יעקב" לפני מספר שנים ונמצא ברשותם המלאה, על כל המשתמע מכך.
מבדיקה שערכנו נמצא, כי מקור הבעיה הינו גג הגן שהוקצה לעמותת "תפארת צבי" לבניית ביכנ"ס. העמותה עדיין לא סיימה את הבנייה ובעקבות כך חודרים גשמים לארון החשמל וגורמים לקצר.

"העירייה פנתה לעמותות הנ"ל בדרישה לטיפולם המיידי בנושא ולקיום אחריותם וחובתם. במקביל, למרות שמדובר בגן ומפעיל פרטי, מתוך אחריות לילדים, שלחה העירייה מספר פעמים בשנה האחרונה חשמלאי מטעמה שניסה לסייע לפתור את הבעיה, באופן חלקי בלבד. העירייה עומדת על דרישתה מבעלי העמותות הפרטיות הנ"ל לתחזק כיאות את המבנה שקיבלו, לתקן מיידית את התקלה, ולא להשאיר ילדות כבנות ערובה לוויכוחים בין שתי העמותות".
בית כנסת גג ארון חשמל בית יעקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד