כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

יוון, קפריסין וישראל חתמו על הסכם

ראש הממשלה חתם עם הנשיא הקפריסאי וראש הממשלה היווני על הסכם שיתוף פעולה אנרגטי • ומה יהיה על טורקיה?

שלושת המנהיגים משלבים ידיים, צילום: חיים צח, לע"מ
שלושת המנהיגים משלבים ידיים, צילום: חיים צח, לע"מ

פריצת דרך בפסגה המשולשת של קפריסין, ישראל ויוון בניקוסיה - ראש הממשלה בנימין נתניהו המבקר היום (ה') בקפריסין נתן הצהרה משותפת יחד עם ניקוס אנסטסיאדס נשיא קפריסין, ואלכסיס ציפראס ראש ממשלת יוון.


קבלת הפנים בקפריסין

בהצהרה הודיעו השלושה כי הם סיכמו על שיתוף פעולה בנושא הגז והאנרגיה. הצדדים הסכימו כי לטווח ארוך יותר יהיה אפשר לצרף את טורקיה, אם זאת תשפר את יחסיה עם ישראל.

בהצהרה, שעליה חתמו השלושה, נכתב כי "סוכם על חיזוק שיתוף הפעולה בין שלוש המדינות במטרה לקדם שותפות טרילטראלית בתחומים שונים בהם יש לנו עניין משותף ולפעול יחד לקידום השלום, היציבות, הביטחון והשגשוג באזור הים התיכון ומעבר לו".

עוד נכתב כי "לאור האתגרים וההזדמנויות הניצבים בפנינו, ועקב המצב הנזיל והבלתי יציב באזור, שלוש מדינותינו, החולקות ערכים דמוקרטיים משותפים, עקרונות ואינטרסים, הסכימו על החשיבות שבשיתוף פעולה הדוק יותר ותיאום קווי מדיניות.

"גילויים של מאגרי גז חשובים במזרח הים התיכון עשוי לשמש כזרז לשלום, יציבות ושיתוף פעולה באזור. לשם כך, שלוש המדינות רואות בסקטור האנרגיה, ובייחוד גז טבעי ואנרגיה מתחדשת, בסיס איתן לשיתוף פעולה באגן מזרח הים התיכון."

בהצהרה התייחסו למצב הביטחוני וכתבו - "אנו מכירים בסכנות הגדולות של הטרור, הן ברמה אזורית והן ברמה העולמית, והסכמנו להמשיך ולאחד כוחות עם הקהילה הבינלאומית על מנת להתמודד עם אתגר זה. אנו מגנים בתוקף ובאופן חד משמעי כל פעילות טרור וקוראים לכל המדינות להיאבק בנגע זה בין היתר באמצעות שיתוף פעולה ביטחוני הדוק. לאור האמור לעיל, הסכמנו לחזק את שיתוף הפעולה בינינו בתחום זה באמצעות דיאלוג טרילטראלי בין הרשויות הרלוונטיות בשלוש המדינות. יש להעמיק את המאמצים לבלום את זרם הלוחמים הזרים, להגביל את הסיוע הכספי והצבאי לארגוני טרור ולטפל בתעמולה קיצונית. יש לגנות ולעצור הסתה לאלימות".

שלושת המנהיגים הסכימו שהפסגה המשולשת הבאה תתקיים בישראל במחצית השנייה של 2016.
קפריסין יוון נתניהו ציפראס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד