י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חזן הטמפל: "אופיר סובול הופיע אצלנו"; סובול: "מעולם לא"

בשבת הקרובה תתקיים שבת חזנות בפתח תקווה, שמעוררת מחלוקת עזה בין תושבי העיר • במוקד - המקהלה בניצוחו של אופיר סובול, שנבחרה ללוות את החזן חיים אדלר, שהופיעה בקהילה קונסרבטיבית • נכון או לא? 'בחדרי חרדים' בדק

מנצח בעבודתו. צילום אילוסטרציה: פלאש 90.
מנצח בעבודתו. צילום אילוסטרציה: פלאש 90.

בשבת הקרובה תתקיים 'שבת חזנות' בבית הכנסת הגדול בפתח תקווה, לזכרם של הרב בן ציון גליס והרב אברהם ידלר-גולדברג ז"ל, לפני התיבה יעבור חזן בית הכנסת הגדול בירושלים חיים אדלר, בליווי מקהלת "רינת ישראל" בניצוחו של אופיר סובול.

אלא שהופעתו של סובול בבמה המכובדת, גורמת לכמה תושבים בפתח תקווה לאי נוחות. אופיר מופיע, לטענתם, בטמפל 'בית שלום' הקונסרבטיבי, עם החזן עופר בר נוי.

התושבים הנזעמים שלחו מכתב מחאה להנהלת בית הכנסת הגדול בפתח תקווה. במסמך הם קובלים - "אנו תושבי פתח תקוה חובבי החזנות, המומים וכואבים שבבית הכנסת הגדול של פתח תקוה אשר מקיים בו עשרות מניניים לאורך כל השבוע ומקיים שיעורי תורה, מביא בשבת פרשת יתרו מקהלה רפורמית אשר הובא לידעתנו כי אותה מקהלה שימשה את החזן עופר בר נוי בבית הכנסת טמפל "בית שלום" בניו יורק בימים הנוראים, כאשר במהלך ראש השנה ויום כיפור ליוו את המקהלה והחזן עוגב ונבל, בניצוחו של אופיר סובול מנצח המקהלה".

במכתב מוסיפים התושבים - "אנו מוחים ומצרים על חילול ה' הנוראי שקורה בשבת זו בעירנו פתח תקוה, ואנו נדיר את רגלנו מבית הכנסת. אנו קוראים לרב העיר הרב מיכה הלוי לא להשתתף בשבת זו, ולמחות יחד אתנו על שיתוף הפעולה של בית הכנסת הגדול של פתח תקוה עם היהדות הרפורמית".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי גבאי בית הכנסת הרב משה בלומנטל, פנה לאופיר סובול על מנת לברר האם נכונה השמועה. סובול הכחיש את הדברים, וטען כי העלאת הנושא מגיעה מנקמנות אישית של קולגות בעולם החזנות.

רבה של פתח תקווה הרב מיכה הלוי, שהדבר הובא לידיעתו, אומר ל'בחדרי חרדים' -
בדקתי את הדברים - זה סתם השמצות של המתחרים שלהם, אין שחר לדברים, אלי לא הגיע שום מסמך. הם שלחו מייל שזה מגיע בעצם ממקהלה מתחרה".

מנצח המקהלה אופיר סובול אמר ל'בחדרי חרדים' - "יש אדם שאני נמצא איתו בסכסוך אישי ובתביעה משפטית, ואלה הם המניעים שלו. מעולם לא הופעתי בקהילות כפי שהוא טוען אני מתפלל בקהילת חב"ד בסן דייגו בימים הנוראים, ושם אסור לחזור על המילים פעמיים בתפילה. זו השמצה זולה".

אלא שמבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה כי למרות הכחשותיו של סובול, הוא אכן ניצח במשך כשלש שנים על מקהלה בבית הכנסת הקונסרבטיבי "טמפל בית שלום" בארצות הברית עד לפני מספר שנים.

בשיחה ל'בחדרי חרדים' אומר חזן בית הכנסת מר עופר בר נוי כי - "אופיר סובול אכן היה אצלינו. כפי שזכור לי הפעם האחרונה הייתה בשנת 2008 עד אז הוא הופיע שלש שנים בקהילתנו. הפסקנו להעסיקו בגלל העלות הכספית הגבוהה בהטסת מקהלה, מה עוד שיש לנו גם מקהלה מקומית".

חזן הטמפל עופר בר נוי מצהיר: "אופיר סובול הופיע אצלנו"
פתח תקווה חזנות אופיר סובול קונסרבטיסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד