כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

"הוא אמר לי כואב לי, כואב לי. אני לא יכול לנשום, והתמוטט"

ברכי, אשתו של מנדי ריבקין, האברך שנדקר אמש בתחנת הדלק 'מנטה' בגבעת זאב וכעת מורדם ומונשם במצב קשה - משחזרת את רגעי האימה בשיחה עם 'בחדרי חרדים' • "מנדי מסתובב ואומר לי דקרו אותי, לא ידעתי מה לעשות. ואז הבחנתי" • נורא

"הוא אמר לי כואב לי, כואב לי. אני לא יכול לנשום, והתמוטט"
הדס פרוש, פלאש 90

 

אמש (ד') בסמוך לחצות, נדקר האברך מנדי ריבקין בתחנת דלק 'מנטה' בגבעת זאב. הוא אושפז בבית החולים שערי צדק כשהוא במצב קשה. במהלך הלילה מצבו התייצב, אך הוא עדיין מורדם ומונשם.

ברכי ריבקין, אשתו של מנדי ריבקין, מספרת ל'בחדרי חרדים': "נסענו ביחד לבורגר הסמוך לתחנת הדלק 'מנטה' בגבעת זאב, חנינו את הרכב בחנייה, יצאנו מהרכב, הייתי צמודה אליו מצד ימין.

"צעדנו מטר, ואז מנדי אומר לי - דקרו אותי, הסתובבתי ולא ראיתי אף אחד. ואז אני מבחינה שמישהו דקר אותו בגב וברח. רצתי לדלת של הבורגר והיא הייתה נעולה, התחלתי לדפוק בהיסטריה על הדלת. המוכרים לא הבינו מה אני רוצה, אמרתי להם דקרו את בעלי. מיד בעלי הבורגר ושאר הסובבים יצאו, קלטו את האירוע, והחלו לרדוף אחרי הדוקר, עד שנטרלו אותו".

"לא ידעתי מה לעשות, ואז הגיע בחור והתקשר מהר למד"א, תוך כדי שהם מודעים לנו שהם שלחו כוחות, הם אומרים לי תעצרי לו את הדימום, הסברתי להם שזה דימום פנימי, ואי אפשר. ואז כוחות ההצלה הגיעו והחלו להעניק לו טיפול רפואי, ופינו אותו לבית החולים".

- ראית את המחבל?

לא.

- הוא השאיר את הסכין בגוף של בעלך?

לא.

- הוא אמר לך משהו אחרי שנדקר?

"כן, כואב לי כואב לי, אני לא יכול לנשום, ואז הוא התמוטט".

ברכי מספרת על מצבו של בעלה - "כרגע בעלי מנדי מורדם ומונשם בטיפול נמרץ, הרופאים מנסים כל העת לייצב את מצבו בכל מיני מדדים. הוא יצא מכלל סכנת חיים, תמשיכו להתפלל.

"הרופאים אמרו לי שהם מאמינים שהוא יבריא, ויתגבר על הטראומה שעבר. היום בבוקר התקשר אלי פאראמדיק מד"א שפינה אותו לבית החולים ואמר שהוא שוחח עם בעלי כל הדרך, וכל הדרך בעלי אמר לו "תודה רבה שאתם מטפלים בי, ועוזרים לי"".

לסיום היא אומרת: "היו כאן ניסים גדולים, ואנחנו צריכים משיח שיגאל אותנו מהצרות האלה, אני קוראת לעם ישראל תמשיכו להתפלל - מנחם מנדל בן חנה יהודית".

 


מצבו של ריבקין מוסיף להיות קשה
כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מצבו של מנדי ריבקין התייצב במהלך הלילה, והוא מאושפז בבית החולים שערי צדק, עם זאת מצבו עדיין קשה. כזכור, הוא פונה אתמול עם פגיעה קשה בחזה שמאל ואיבוד דם, נותח ומאושפז ביחידה לטפול נמרץ. הוא עדיין מונשם ומורדם.

הפיגוע אירע אמש בשעת לילה. ריבקין, חסיד חב"ד כבן 36, נדקר בפתח חנות במרכז מסחרי בסמוך לתחנת הדלק, ובו מאפיית נחמה ומספר חנויות נוספות, בגבעת זאב. הדוקר ביצע את זממו בריבקין, שנמלט והתמוטט בפתח חנות הבורגרים.

המחבל נמלט דרומה לכיוון תחנת האוטובוס. אזרחים אשר נכחו במרכז המסחרי דלקו אחריו ונטרלו אותו בידיים חשופות. הוא הועבר לידי כוחות הביטחון ופונה במצב קל לבית החולים הדסה הר הצופים.


רופא בית החולים מעדכן על מצב הפצוע מנדי ריבקין

מנדי ריבקין פיגוע פסגת זאב תחנת דלק מנטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד