ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

ליברמן מתנצל: "דברי הוצאו מהקשרם, אין לי בעיה עם החרדים"

לאחר שאמש שודר ראיון עם יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן בו הוא השתלח בחברה החרדית ונשמע אומר כי "החרדים הם לא יהודים. זה כת", הערב הוא מתנצל על הדברים, וטוען כי הובנו באורח שגוי • האזינו לראיון המלא בפילפוליטיקה

ליברמן, פלאש90
ליברמן, פלאש90

אמש (ד') יצא יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן באמירות בוטות נגד החרדים, בראיון שהעניק לפרשן ערוץ 10 אבישי בן חיים - וכעת הוא מתנצל וטוען כי דבריו הוצאו מהקשרם.



את הדברים אמר הערב בתכנית פילפוליטיקה בהגשת אבי בלום ויעקב ריבלין. לדברי ליברמן, הדברים שאמר אמש הוצאו מהקשרם - "לקחו ראיון של חצי שעה והשמיעו דקה. אין לי שום דבר נגד הציבור החרדי וחברי הכנסת". ליברמן אף נשאל וענה כי "איני שולל ישיבה עם החרדים בממשלה".

את תגובתו מסר לדברי ההשתלחות הבוטים ששודרו אמש, שם אמר כי "חברי הכנסת החרדים הם כת ולא יהודים". ליברמן לערוץ 10 - "אשתי דוסית לגמרי וגם הבת שלי. אני ושני הבנים שלי אוהדי בית"ר ירושלים, מה שפה קרה בשנים האחרונות זה פשוט מסחר ביהדות, יש פה קבוצה של מאכערים ועסקנים שכל הזמן ומבחינתי הם לא יהודים הם פשוט כת שמתחפשת ליהודית.

"אם אני לוקח אחד כמו היום יו"ר ועדת הכספים גפני, הוא ההתגלמות של הסוחר ביהדות, כל מיני דילים שסוגרים בעוד כסף ועוד כסף ותקציבים". לשאלה מי עוד המאכערים? התחמק ליברמן - "אני מסתפק בגפני כדגם של אלו המתחפשים".

הערב כאמור הוא חוזר בו מהדברים, ואומר כי דבריו הוצאו מהקשרם, וכי מתוך ראיון של למעלה מחצי שעה שודרה רק דקה וחצי. "אני לא דיברתי על כל הח"כים החרדים שעם רובם יש לי יחסים מצוינים. יש אחד בודד ויש כמה עסקנים שהפכו את היהדות למטבע עובר לסוחר ולכלי לגיוס כספים. אין לי שום בעיה עם החברה החרדית, הדבר היחידי שאני אומר זה חיה ותן לחיות. וזה שאנשים מנסים להכתיב לאחרים התנהגות זה לא מקובל עלי".

ליברמן הוסיף ואמר כי - "אין לי בעיה שמישהו דואג לציבור שלו, יש לי בעיה שמנסים לחנוק ציבור אחר או לכפות על ציבור אחר לא מקובלת עלי".

ח״כ גפני הגיב על דבריו של ליברמן אמש בראיון לאבי מימרן במהדורה המרכזית של רדיו קול חי ואמר כי "ליברמן מחכה שאגיב לדברים הנמוכים שלו, לא אתן לו את זה. בגלל שהוא יודע שבכל תחום שקיים יש טובים ממנו בכנסת, אז הוא התלבש על האנטי חרדי".

יצויין כי מדובר במתקפה ממושכת של ליברמן בחודשים האחרונים כנגד המגזר החרדי. לאחר אישור התקציב אמר ליברמן: "נתניהו מחויב יותר לחרדים. לאחרונה חולקו מיליארדים לחרדים בתקציב האחרון על דברים הזויים". לקראת תיקון חוק הגיוס: "מה שעובר על הליכוד, הכניעה המוחלטת שלו למפלגות חרדיות נוגדת את כל הרוח של הציונות", ובישיבת סיעה על חוק השבת: "זהו עוד שלב שבו הממשלה הזו, שנמצאת גם כך בשליטת החרדים, הופכת את מדינת ישראל למדינת הלכה, תוך בגידה בציבור העולים ובחילונים". ליברמן רשם אף התקוטטות מעל דוכן הכנסת עם גפני.
אביגדור ליברמן מתנצל משה גפני אבישי בן חיים פילפוליטיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד