כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

בנו של הראשל"צ מציע: שילוב של צבא וישיבה

ישיבת 'מבשר תורה' שתקום בקיץ הקרוב במבשרת ציון בראשות בנו של הראשל"צ - הגאון רבי עובדיה יוסף - מציעה במודעות "אופציה לשנה בלבד... לפני צבא או הסדר" • רשם הישיבה: "הבחור יוכל להגיע מהחופשות בצבא לישיבה"

הראשל"צ. צילום: פלאש 90
הראשל"צ. צילום: פלאש 90

בנו של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף פותח ישיבה חדשה, המיועדת למגוון סגנונות של בחורים ומציעה במודעות אפשרות ללכת בהמשך לצבא.

מודעות שנתלו בריכוזים דתיים לאומיים ובהם ישיבת 'מרכז הרב' מכריזות על הקמת ישיבת 'מבשר תורה', בראשות הרב עובדיה יוסף, בנו של הראשון לציון הגר"י יוסף, ונכדו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל.

במודעה מוסבר כי מדובר בישיבה בדרכו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ונכתב כי קיימת אופציה ללימודים של שנה בלבד במסלול של שנה של תורה (לפני צבא או הסדר).

הישיבה צפויה להיפתח בקיץ הקרוב במבשרת ציון.

יש לציין כי זאת לא הישיבה היחידה בראשה עומד הרב עובדיה יוסף, וכבר כיום הוא משמש בראש ישיבת 'אוהלי יוסף' המקבילה לחזון עובדיה בראשות אביו הגר"י יוסף.

בשיחה עם חיים, הרשם של הישיבה שמספרו מופיע במודעה, הוא מסביר כי אין מדובר בישיבה קדם צבאית חרדית, אלא "יש שם גם בחורים חלשים וגם דתיים לאומיים וחילונים שמתחזקים, אבל לא רדודים חס ושלום, אלא כאלה שיש להם שאיפה לגדול ולצמוח איתנו".

לדבריו, "אנחנו כמו ישיבה חרדית רגילה ואחרי השנה של הדיחוי הבחור יכול להחליט אם הוא רוצה להמשיך בישיבה או ללכת לצבא, זה לא קדם צבאית ולא הסדר, מה שכתוב שנה הכוונה שהיא כמו ישיבה חרדית בשנה הזו. אנחנו לא תומכים באופציה של ללכת לצבא אחרי זה - אבל יש אפשרות כזו".

עם זאת, הוא מבהיר כי בוגר הישיבה שיבחר ללכת לצבא עדיין יהיו דלתות הישיבה פתוחות בפניו: "אם הוא ירצה נתמוך בו, הוא יוכל בחופשות לחזור מהצבא לישיבה, וגם כמובן לשמור על קשר ולהתייעץ עם הרבנים, כל עוד הוא שומר על כללי הישיבה".



ישיבה צבא חילונים ראשון לציון הרב עובדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד