כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

גיבוי לציידים: פסק הלכה המסיתים לצבא הם מחטיאי הרבים

הגר"ש אויערבך והגר"מ צדקה מפרסמים הבוקר פסק הלכה חריף המעניק גיבוי לקמפיין הציידים • צפו

הפגנה על עצורי הציידים. צילום: יונתן זינדל - פלאש 90
הפגנה על עצורי הציידים. צילום: יונתן זינדל - פלאש 90

חיזוק לקמפיין "הציידים"? הבוקר (ו') מפרסם בטאון הפלג הירושלמי - 'הפלס' פסק הלכה כי דינם של "המסיתים ומדיחים להתגייס לשירות צבאי ולאומי ואזרחי", הוא "כמחטיאי הרבים, ויש להוקיעם ולהרחיקם מתוכנו". הדברים החריפים מהווים עליית מדרגה בכל הקשור ליחס לאנשי צבא חרדים.

על המכתב חתומים הגר"ש אויערבך, יחד עם גדולי ישראל וראשי ישיבות נוספים. ראש ישיבת 'פורת יוסף' הגאון רבי משה צדקה, חתום גם הוא על המכתב.

במכתב כותבים הרבנים - "וכבר נודע ופירסמו לעין כל... שמטרתן ותכליתן לשנות את כל צורת ציבור החרדים לדבר ד' ולעקור התורה והיהדות ולהחריב כל צורת עם התורה. ולצורך כך הקימו מקומות מיוחדים בצבא ובשירות לאומי ואזרחי וכדו' ללכוד ברשתם נפשות יקרות על מנת שיהיו כפופים לשלטונם ורוחם ותרבותם הרעה וכבר רבים חללים הפילו".

"ועוסקים בכל כוחם להסית ולהדיח בחורים ואברכים לעוקרם ממקום גידולם ולאבד נפשם לנצח ח"ו ובידוע שכל הנופל בידם הרי זה מעוות לא יוכל לתקון וכל באיה לא ישובון עוד. ובכל יום ויום צדים צעדינו ללטוש עיניהם על צעירינו, ולצורך כך ייסדו כל מיני גופים המיועדים לכך ופועלים בכל הדרכים בגלוי ובסתר בכח השלטון והממון ובלבד שיעלה בידם ללכוד נשמות טהורות ולהרוס כל החומה המבדלת בין שומרי התורה לבין תהום הכפירה ותרבות אנשים חטאים".

בהמשך המכתב משווים הרבנים את מגייסי החרדים למחטיאי הרבים, לכל דבר ועניין - "ואיככה נוכל לעמוד מנגד ולומר שלום עלי נפשי בראותנו כל זאת, הייעשה כן במקומותינו, לצוד נפשות יקרות באיומים ופיתויים, ומה יעשה הבן ולא יחטא, ואיך אעלה אל אבי והנער איננו אתי וגם דמו הנה נדרש, דמו ודם זרעיותיו לנצח.

"ועל כן פשיטא שכל העוסקים ללכוד נפשות בכל אופן שהוא הוציאו עצמם במעשיהם מכלל החרדים לדבר ד', ויש להזהיר מפניהם ולמחות נגדם בכל כח ולגלות קלונם ברבים לבל יקבלו דריסת רגל במקומותינו פן ידיחו נפש צאצאינו כדרכי המיסיונרים שכל תשוקתם לצוד נפשות ולהעבירם על דתם ועל דעתם".


במכתב ישנה התייחסות אף למעצר החשודים במעורבות בקמפיין הציידים בשבועות האחרונים - "והנה כבר נתעוררו מאחב"י לעסוק במצוה רבה זו ולהתריע מפני מחטיאי הרבים כדי להציל את הנופלים בידם ולהוציא בלעם מפיהם. אמנם הרשעים כים נגרש והשקט לא יכולו, והחלו להתנכל באכזריות ולהטיל מורא ופחד שוא על כלל העוסקים במלאכת הקודש על ידי שמתעללים באברכים חשובים ומשפחותיהם בהאשמות כזב ודברי הבל ובניצול סעיפים שונים ומשונים אשר חטטו למצוא בחוקיהם, והשליכו את האברכים שליט"א לכלא בהשפלה איומה וצער נורא, אוי לנו שכך עלתה בימינו! וכל מטרתם בזה היא להטיל אימתם ולהשתיק קול המחאה עד אשר לא יבצר מהם כל אשר יזמו לעשות ח"ו.

"הייתכן כדבר הזה, לבוא אל תוך בתינו ולהתגנב למקומותינו ולנסות לגזול נפשות ילדינו ולהעבירם על דתם ח"ו – ועוד יפריעונו מלהציל הנפשות העשוקות וימנעונו לזעוק מרה נגד פשע בל יכופר כזה".

הרבנים מפנים את קריאתם לראשי השלטון בארץ. "על כן באנו בזה בקריאה גלויה לראשי השלטון: עד מתי תרדפונו, הרפו ידיכם מהיהדות הנאמנה, הניחו לשומרי הגחלת אשר בזכותם כל קיומנו . כי היה לא תהיה. יידע כל הרודף את העוסקים במצוה זו כי אותם אברכים יקרים אינם פועלים בהצלת הנפשות כאנשים פרטיים אלא הם שלוחי דרחמנא ושלוחי דידן, שלוחי הציבור כולו".

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', עצורי 'קמפיין הציידים' שהשתייכו לפלג הירושלמי שוחררו לאחר פסק בית המשפט המחוזי. בבית המשפט קיבלו העצורים גיבוי מלא מראשי הפלג הירושלמי שהגיעו לבית המשפט.

לאחר מעצר החשודים בקמפיין הציידים, נחשף ב'בחדרי חרדים' כי משפחתו של הקצין החרדי יהודה גליקמן, העוסק בגיוס חרדים, קיבלו איומים על חייו. בשיחת הטלפון שנחשפה נשמע מאיים שהתקשר מטלפון ציבורי בבני ברק אומר כי "אנחנו נתנקש בו", כשכוונתו על גילקמן. סגן שר הביטחון אלי בן דהאן הגיב לאיומים ואמר כי ייפגש עם פרקליט המדינה כדי שיחקור את המקרה.
הצידיים הפלס הרב אויערבך רבנים עצורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד