כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הפסגה החרדית: סאטמר, חב"ד ולייקווד התאחדו באולם אחד

המהדורה האנגלית של משפחה ארגנה כנס בארצות הברית, והצליחה לאחד את כל הקצוות בקהילות החרדיות השונות - צפו

הפסגה החרדית: סאטמר, חב"ד ולייקווד התאחדו באולם אחד

דבר כזה לא קורה כל יום - בכירי העסקנים החרדים בארצות הברית משורה של קהילות התכנסו לוועידה יוקרתית בברוקלין, בהשתתפות פעילים פוליטיים ואנשי ממשל אמריקניים.

את הוועידה ארגנה המהדורה האנגלית של קבוצת 'משפחה'. "המאחד בין הזרמים השונים בציבור החרדי גדול לאין ערוך מהמפריד", ציינו המשתתפים, שכללו נציגים מכל הגופים החרדיים המרכזיים.

רשימת האורחים האקסקלוסיבית שהשתתפה במפגש, שנערך במרכז האירועים 'ברידג'-26', כללה את השמות הבולטים בעסקנות החרדית הצעירה והוותיקה בארה"ב וביניהם דוד גרינפלד, פיל גולדפדר, חיים דויטש, אהרון וידר, הרב שמואל לבקוביץ, שמחה פלדר, ג'ף בלבון, וּפיליפ רוזן.

האירוע, שכלל מפגש ודיון עם פעילים פוליטיים ואנשי ממשל אמריקאים, נפתח בדבריו של אבי לזר, מנכ"ל 'משפחה' באנגלית, שהציג את חברי המשלחת הישראלית לאירוע - העורך הראשי הרב משה גרילק, המו"ל אלי פלאי, מנכ"ל קבוצת 'משפחה' יהודה נחשוני, ועורכי המהדורה האנגלית - שושנה פרידמן, בנימין רוז, ובסי גראון.

בנאומו בפני משתתפי הוועידה דיבר המו"ל אלי פלאי על מחויבות יהודית כלל עולמית, ותיאר את מעורבותו העמוקה של עיתון 'משפחה', בעברית ובאנגלית, בתהליכים למען העמקת הזהות היהודית והעצמת הפרהסיה היהודית בישראל ובתפוצות. "הפעילות הזו היא לא רק כרטיס הביקור שלנו - היא זכות הקיום שלנו", ציין פלאי לקול תשואות המשתתפים.

את הנאום המרכזי השמיע היו"ר בפועל של ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב, מלקולם הונליין, ששיתף את הקהל במסעו האישי, ודיבר בעוצמה וברגש על הצורך של נציגי הקבוצות השונות לשתף פעולה מול אתגרי השעה הניצבים בפני יהדות ארה"ב ובפני מדינת ישראל.

כאמור, באירוע השתתפו עסקנים מכל הארגונים החרדיים הבולטים בעולם החסידי והליטאי כאחד - סאטמר, חב"ד, אגודת ישראל האמריקנית, עסקני לייקווד, נציגי OU ועוד רבים, מכל חלקי הפסיפס החרדי-אמריקני.

















משפחה פלאי מלקולם הונליין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד