כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ראש ארגון פשע נעצר, "מנענו 17 פיגועים"

רגע לפני שנמלט מהארץ, עצרה המשטרה את בני שלמה, ראש ארגון פשע מהדרום יחד עם מספר חשודים נוספים •

צילום ארכיון: שטארסטוק
צילום ארכיון: שטארסטוק

רגע לפני יציאתו מהארץ, ראש ארגון פשיעה נוסף בדרום, בני שלמה (35) נעצר לפנות בוקר (ו') יחד עם מספר מאנשיו במהלך פעילות בלשי משטרת ישראל. מעצר זה מצטרף לשורת מעצרים שבוצעו בשבועות האחרונים על ידי המשטרה כנגד חברי הארגון, והבוקר ראש הארגון עצמו, בעקבות עבירות חמורות של סחיטה באיומים, סחר בסמים, אלימות ועוד.

מעצרם הוארך לקראת הצהריים במספר ימים בבית המשפט באשקלון. "זהו צעד נוסף, חשוב ומשמעותי במאבק בפשיעה החמורה ועמידה ביעדים והסטנדרטיים ברף הגבוה ביותר שהצבנו במלחמה הבלתי נפסקת ומתפשרת בארגוני הפשיעה השונים" ציין הבוקר ניצב יורם הלוי, מפקד המחוז הדרומי במשטרה.

משטרת ישראל ממשיכה במאבק המתמשך כנגד ארגוני הפשיעה באזור הדרום. לאחר חודשים של פעילות, שברובה סמויה מן העין ובמישור המודיעיני, אחר ארגון פשיעה שניסה להערכת המשטרה להשתלט על הריק שנוצר לאור "פרשה 8035". הן רק בשבועות האחרונים נעצרו על ידי בלשי היחידה המרכזית במרחב לכיש מעל לעשרה חשודים המעורבים בפעילות פלילית של סחיטה באיומים, אלימות וסמים, חשודים שלהערכת המשטרה משתייכים לארגון פשיעה גדול שהעומד בראשו נעצר כאמור לפנות בוקר.

התייחס לכך ניצב הלוי הבוקר וציין כי " הפעילות שלנו נגד ארגוני הפשיעה על רבדיו השונים מתבצעת על פי תוכנית סדורה, שיטתית ומתוכננת הכוללת הגדרת יעדים ותקיפתם תוך איסוף מודיעין איכותי וממוקד, ופעילות מבצעית יצירתית, חכמה ומתוחכמת, פעילות שהניבה בחודשים האחרונים 17 סיכולים של פיגועים פליליים, עשרות מעצרים וכתבי אישום חמורים ביותר כנגד עבריינים מסוכנים שהטילו אימתם על התושבים וסיכנו חייהם של אזרחים רבים".

לפנות בוקר נעצר ראש ארגון פשיעה בדרום בחשד לעבירות סחיטה באיומים ואלימות. בנוסף אליו, עצרו בלשי המשטרה מספר חשודים נוספים הבוקר הקשורים יחד עמו למקרה בו לפני כשבוע וחצי הגיעו אלו יחדיו לעסק, פיצוציה, בעיר אשדוד, עסק השייך לקרוב משפחה של חבר בארגון פשיעה אחר. החשוד ואנשיו החלו תוקפים את בעל העסק ומבקשים להעביר דרכו מסר חד וברור כי על קרוב משפחתו לסגור את העסק עם הארגון היריב ולחבור אליהם.

הקורבן במקרה זה מוסר עדותו בפני חוקרי המשטרה אך טוען כי אינו יודע מדוע הוכה. אירוע זה מצטרף לשורה ארוכה של מקרים בשבועות ואף החודשים האחרונים בהן להערכת המשטרה מנסה ארגון פשיעה אחד לחזק מעמדו באזור על חשבון ארגון אחר. הוסיף וציין ניצב הלוי כי "העבריינים שנעצרו היום משתייכים לארגוני פשיעה מוכרים מאד בדרום, ועל פי החשד מעורבים בסכסוכים אלימים וקשיים. זהו צעד נוסף חשוב ומשמעותי במאבק בפשיעה החמורה ועמידה ביעדים והסטנדרטיים ברף הגבוהה ביותר שהצבנו במלחמה הבלתי נפסקת ומתפשרת בארגוני הפשיעה השונים".

כבר לפני כשבועיים ימים נעצר צעיר בשנות ה-30 לחייו החבר בכנופיה המשתייכת לארגון הפשיעה. זה נעצר בעקבות סחיטה באיומים ותקיפה בנסיבות מחמירות אותם מייחסת לו המשטרה לאחר שזה היכה חייב לשוק האפור שהמחאותיו חזרו ללא כיסוי. החשוד התקשר לבעל החוב והחל מאיים על חייו תוך הצבת אולטימטום בן מספר שעות לפירעון. לאחר פגישה קצרה באחת משכונות העיר אשדוד, נלקח הקורבן לחורשה סמוכה ושם הוכה נמרצות. לאחר מכן נלקח החייב ל"צ'יינג" אחר במטרה לקחת הלוואה חדשה על מנת לפרוע את ההלוואה, או חלקה, עליה נסוב המקרה. בלשי היחידה המרכזית של מרחב לכיש עצרו את החשוד לחקירה שלאחריה, ולאחר גיבוש הראיות, הוגש כנגדו כתב אישום לפני מספר ימים.

מספר ימים לאחר מכן, בפעילות נוספת כנגד ארגון הפשיעה, מבחינים במשטרה במספר מהלכים בקרב חברי הארגון לקראת עסקת סמים גדולה. בלשי היחידה המרכזית פועלים לסיכול העסקה המתרחשת באזור התעשייה בעיר אשדוד, ועוצרים את יושבי הרכב. החשודים מתנגדים למעצרם ואף מנסים להשמיד את הראיות וקורעים את שקית הסם בתוך הרכב. בפעילות זאת עוצרים הבלשים שלושה חשודים. זמן קצר לאחר מכן משלימים בלשי היחידה המרכזית את המשימה ועוצרים שני חשודים נוספים, חברי ארגון הפשיעה, ביציאה מהעיר כשבכיסו של אחד מהם אותר מפתח של מבנה. לטענתו של החשוד אינו יודע מה טיבו של המפתח וכי מצא אותו. הבלשים ניגשו למתחם בו בוצעה עסקת הסמים והחלו בודקים את מנעולי המקום עד אשר לשמחתם גילו כי המפתח פותח את דלת אחד המבנים ששימש בעבר כמקום לניהול הימורים בבעלותו של אחד העצורים בפעילות. בחיפוש במקום אותרו כמאה וחמישים גרמים של חומר סם מסוג קריסטל במספר מקומות מסתור, בנוסף לעשרות גרמים של סם שפוזרו ברכב.

ואם לא די בכך, לפני מספר ימים נעצר חבר ארגון נוסף, בשנות ה-20 לחייו, המשמש להערכת המשטרה כאחד מאנשי הביצוע בארגון, לאחר שחקירה סמויה ביחידה המרכזית העלתה כי זה סחט באיומים נהג משאית שרכש ממנו שוברי מטען למעבר "כרם שלום" בדרום. הקורבן רכש שוברים אלו בסכום כספי של מעל למאה אלף שקלים, אך במהרה התברר לו כי שוברים אלו לא מכובדים במעבר מאחר וההמחאה עמה נקנו לא כובדה. נהג המשאית פונה לחשוד ואנשיו ומבקש להחזירם, אך האחרון סרב ודרש בכל תוקף את כספו על השוברים ה"בעייתיים" ועזב את מקום המפגש. שעתיים לאחר מכן נשרפה כליל משאיתו של הקורבן בחניית ביתו, משאית בשווי מאות אלפי שקלים. בהמשך, נפרץ ביתו של בן משפחתו של הקורבן שהיה נוכח בפגישה בין הצדדים ורכבו היוקרתי נגנב לעיניו מהחניה. פעילות בלשי היחידה המרכזית הביאה לאיתור הרכב בעיר נתיבות, אך החשוד נמלט ונעלמו עקבותיו אך לא לאורך זמן. לפני מספר ימים הגיע זה למפגש בעיר אשדוד עם אנשיו של ראש ארגון הפשיעה, פגישה שאליה הגיעו גם בלשי היחידה המרכזית של מרחב לכיש על מנת לעצרו. החשוד הועבר לחקירת המשטרה ושם מסר גרסתו בשתיקה.

עודכן בשעה 15:35
פיגוע פלילי ראש ארגון פשע הארכת מעצר דרום משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד