כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

תורה וצבא? "אנחנו פונים רק לציבור החילוני והדתי"

מייסדי הישיבה החדשה שתוקם בקיץ במבשרת ציון ומציעה במודעות המשכיות בצבא, מבהירים ל'בחדרי': "אנחנו לא פונים בכלל למגזר החרדי. עוסקים בקירוב בלבד וזוכים לנשיאות הגאון רבי עובדיה יוסף והמשגיח הגר"ח וואלקין"

הרב עובדיה יוסף עם אביו וחמיו. צילום: יעקב כהן
הרב עובדיה יוסף עם אביו וחמיו. צילום: יעקב כהן

בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים' על הקמת הישיבה המשלבת תורה וצבא בראשות הגאון רבי עובדיה יוסף, ראש ישיבת 'אהל יוסף' בירושלים, בנו של הרב הראשי והראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף וחתנו של הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר - מתפרסמת הבהרה של הנהלת הישיבה.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר אחד הרבנים במוסדות 'מבשרת תורה': "אנחנו עוסקים בקירוב צעירים ובני נוער לתורה במערך מרכזיים תורניים ברחבי הארץ, ובעזרת השם בשנה הבאה אנחנו מתכוונים להרחיב את פעילות המרכזים התורניים למגמת שנה של תורה המיועדים לבני נוער בגילאי שבע עשרה, בשנה שלפני גיוסם לצבא, ובתקווה כי הם יתחברו למאור התורה".

בנוגע לראש הישיבה הרב עובדיה יוסף אומר הרב: "זכינו ובין רבני המוסדות ומכווני דרכם נמצאים גדולי הרבנים, ובפרט רבני המרכזים התורניים הגאון רבי ישראל יהודיוף וכן הגאון רבי עובדיה יוסף, ובנשיאות המשגיח הגאון הצדיק רבי חיים וואלקין, שרבים רבים מתחממים לאור שיעוריהם הנפלאים בהלכה ובאגדה. כמובן שמסגרות מבשר תורה מיועדות לציבור החילוני והדתי בלבד ומעולם לא פנו לציבור החרדי. זה לא המקום וזה לא דרכנו".

הרב מבקש להדגיש שוב כי "חשוב להבהיר עוד יותר כי גם אין שום שייכות וקשר בין הצבא למוסדות הקירוב, המודעה שפורסמה פונה אך ורק לצעירים בשנה שלפני גיוסם שיבואו ויטעמו טעמה ומתיקותה של תורה, ויהי רצון שנזכה להמשיך להגדיל תורה ולהאדירה".
ישיבה מבשר תורה וצבא הרב עובדיה יוסף הראשון לציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד