י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

צרפת מאיימת: "נכיר במדינה פלסטינית"

שר החוץ הצרפתי הודיע כי ארצו תנסה להושיב את ישראל והפלסטינים לשולחן המו"מ, ואם ייכשל - תכיר בהם חד צדדית

נתניהו והשגריר הצרפתי. צילום: אסתי פרג'
נתניהו והשגריר הצרפתי. צילום: אסתי פרג'

האיום של צרפת: שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, הודיע ביום שישי כי צרפת עומדת להכריז בקרוב על הכרה רשמית במדינה פלסטינית בגבולות 1967, אם לא יתחדש המו"מ בין ישראל והפלסטינים.

שר החוץ פסיוס הסביר כי צרפת תנסה לכנס ועידת שלום בינלאומית בהשתתפות ישראל, הפלסטינים ומדינות ערב. אם הדבר ייכשל - ואין כל ספק שהוא ייכשל, אלא אם כן נתניהו יחליט להחליף את הרכב הממשלה שלו - צרפת תפעל באופן עצמאי בשתי חזיתות. ראשית, היא תכיר באופן רשמי במדינה הפלסטינית, ולאחר מכן היא תשקול צעדים נוספים במועצת הביטחון של האו"ם.

גורם מדיני בירושלים הגיב לדברי שר החוץ הצרפתי ואמר כי "שר החוץ של צרפת אומר מראש, כי אם יוזמתו תגיע למבוי סתום- צרפת תכיר במדינה פלסטינית. אמירה זו מהווה תמריץ לפלסטינים- להגיע למבוי סתום. כך לא ניתן לנהל מו״מ ולא להשיג שלום".

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, התייחס לאולטימטום הצרפתי להכיר באופן חד צדדי במדינה פלסטינית במידה שלא תתקיים ועידת שלום אזורית ואמר כי "מדינת ישראל לא תלך תחת איומים למשא ומתן. לא יגררו אותנו באיומים לשולחן המשא ומתן. מדינות סוברניות לא מקבלות את זה. צריך ללכת בתנאים שלנו, בקצב שלנו, מתוך ההבנה שלנו שאנחנו לא רוצים ואסור לנו ולהגיע למצב שבו ננסה לבלוע אל קרבנו 3.5 מיליון פלסטינים, אבל לא כך.

"הדבר הזה מצביע זה על ההידרדרות החמורה של מעמדנו הבינלאומי. זה לא היה קורה פעם. לא היה קורה פעם שחברה במועצת הביטחון של האו"ם מודיעה שהיא תכיר חד צדדית בפלסטינים בלי לשאול אותנו לפני כן. לא היה קורה פעם שהמכס האמריקאי היה מצטרף לסימון מוצרים. לא היה קורה פעם שהאיחוד האירופי מסמן מוצרים מישראל כולל מרמת הגולן שבה לא חי אפילו פלסטיני אחד."

יו"ר יחד אלי ישי הגיב בפייסבוק בעקבות האיום ששיגרה צרפת שתכיר במדינה פלסטינית אם לא יחודש המו"מ: "מוזר מאוד שממשלת צרפת אשר אזרחיה סובלים מהטרור האיסלאמי בוחרת להעניק גיבוי לאותם הדוגלים במאבקים אלימים. אני מציע לצרפתים לפתור את הקטסטרופה של הטרור ובעיית הפליטים בצרפת ולהשאיר את הטיפול בביטחון אזרחינו לממשלת ישראל".
צרפת מדינה פלסטינית איום משא ומתן ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד