י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

גל הקור: קיבוצניק בן 101 קפא למוות

מקרה שני בשבוע האחרון של קשיש שאושפז בשל היפותרמיה קשה - הסתיים במותו של בן 101 מהגליל המערבי

צילום ארכיון: פלאש 90
צילום ארכיון: פלאש 90

קיבוצניק בן 101 מהגליל המערבי קפא למוות, הובא לבית החולים בנהריה במצב של היפותרמיה קשה ושם נפטר.

למרכז הרפואי לגליל בנהריה, הובא קשיש בן 101 במצב אנוש לאחר שעבר החייאה בביתו באחד הקיבוצים באזור. בבדיקות בחדר הלם התגלה כי חום גופו של האיש הוא 30.7 מעלות, דבר המעיד על היפותרמיה קשה. הוא טופל בחדר הלם והועבר לטיפול נמרץ - שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו בשבת אחר הצהרים.

ד"ר בני רביב, מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי לגליל, התייחס לנושא הפגיעה מהיפותרמיה ואמר כי "האוכלוסיות החשופות ביותר להיפותרמיה הן קשישים, תינוקות, דרי רחוב, אלכוהוליסטים, ואנשים בעלי דיכוי במערכת החיסונית. בקרב קשישים ופעוטות השוהים בבית ומזהים אצלם בעיקר במזג האוויר הנוכחי שינוי בהתנהגות או כל ירידה במצבם הכללי, צריך לחשוד בהיפותרמיה ויש לדאוג להביאם בהקדם לבדיקת רופא או לפנותם למרכז רפואי הקרוב לביתם".

ביום רביעי האחרון קשיש כבן 88 פונה לבית החולים לאחר שנמצא שוכב על רצפת ביתו בבת ים כשהוא סובל ממכת קור, ואושפז במצב קשה במרכז הרפואי וולפסון בחולון.

יומיים לפני כן, תינוקת שנולדה רק לפני שבוע, הובאה למרפאה מקומית באריאל מאחר וחום גופה ירד בצורה מסכנת חיים. היא פונתה לבית החולים שניידר לילדים, כשהיא סובלת מהיפותרמיה משמעותית, ואושפזה ביחידה לטיפול נמרץ - שם מצבה התייצב.

היפותרמיה הוא מצב בו חום הגוף יורד אל מתחת ל-35 מעלות. החולים המגיעים מטופלים בחימום אקטיבי בשמיכות ובמכשירי חימום מיוחדים. הם מאושפזים בהתאם למצבם ביחידה לטיפול נמרץ כללי או במחלקות הפנימיות.
היפותרמיה בן 101 מוות מהיפותרמיה אשפוז קשישים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד