כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

תקנון הסמינרים: משרד החינוך מרגיע

בעקבות חשיפת 'בחדרי' ביום חמישי על הוספת סעיף בתקנון הסמינרים בבני ברק המחייב קבלת מרות גדולי ישראל, ובעקבות דברי מנהל המחוז החרדי כי הסעיף "לא אושר", טורחים במשרד החינוך להבהיר כי שמעוני "לא בעד ולא נגד"

מאיר שמעוני. צילום: משרד החינוך
מאיר שמעוני. צילום: משרד החינוך

בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים' מיום חמישי - הוספת הסעיף לתקנון הסמינרים בבני ברק, אשר מחייבת את ההורים והבנות לחתום על קבלת מרותם של גדולי ישראל, הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי, פנה גורם שלישי למנהל המחוז החרדי במשרד החינוך וביקש את דעתו על הנושא.

כפי שפורסם הערב ב'בחדרי חרדים', מנהל המחוז החרדי השיב כי "לא אישרנו את סעיפי התקנון כמפורט, ובוודאי לא כפי שמופיע. עניינית, הנושא ייבדק באמצעות הפיקוח והיועץ המשפטי ותשלח תשובה בהמשך".

הדברים חוללו סערה מיידית, מאחר והשתמע מהם כי במחוז החרדי מתנגדים לסעיף הנ"ל ומתכוונים להתערב בו, זאת לאחר שבלאו הכי המחוז ומוסדות הלימוד מצויים במאבק על התערבות בתכנים.

אלא שלדברי גורם בכיר במשרד החינוך, בשיחה לאתר 'בחדרי חרדים', הוא מבהיר כי ״כל תקנון של מוסד חינוכי עובר אישרור של משרד החינוך. זה לא משהו חדש. מה שמנהל המחוז אומר זה שהתקנון טרם עבר את האישור הרגיל. הוא לא בעד ולא נגד. זה ייבדק בצורה מסודרת כמו כל תקנון״.

בתקנונים נכתב כי הסמינרים נוסדו על ידי ובהנחיית החזון איש זצ"ל, ונוהלו על ידי ממשיכיו הגרי"ז מבריסק, הגראמ"מ שך והקהילות יעקב זצ"ל, שממשיכיהם הם הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי. ו"הם מורי דרכנו לאורם נלך, הן בהנהגת הכלל והן השאלות הנוגעות לפרט בסמינר. ומי אשר ימרה את פיהם לא יכירנו מקומו בין כתלנו ובמיוחד ידוע כי מרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי שליט"א קובעים את הנהגות הסמינר".

כזכור, תוספת הסעיף המדובר בתקנון נחשפה ב'בחדרי חרדים', ואף צוין כי ניסוח התקנון בצורה זו, לווה בהתייעצות והדרכה משפטית, והוא מגובה מפני חששות של מסירה לשלטונות ותלונות לבתי משפט.

תקנון זה הובא על ידי הנהלות הסמינרים הליטאים בב"ב, בהוראת גדולי ישראל הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי, שהכריעו כי הדבר מהווה מניעה של עקירת כל המסגרת הרעיונית של סמינר - בהיותו מקום חינוך לבנות ישראל ולא מקום לימודים גרידא.

בפועל, ההכרעה ללכת על מהלך מוצהר וגורף שכזה בריש גלי, הגיעה בעקבות מקרים בהם בנות של משפחות המזוהות עם 'הפלג הירושלמי' יצאו או 'נרדמו' בשיעורי יהדות של מנהלים ומנהלות, ובפרט בהרצאות של הרבנים שהובאו לסמינרים, מאחר והרבנים משתייכים לתלמידי הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי. לפיכך נוצר מצב שאצל חלק מהבנות, הסמינר נהיה מקום לימודים בלבד ללא שהוא ממלא פונקציה חינוכית - חרדית.
משרד החינוך סמינרים תקנון גדולי ישראל הורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד