כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

מה זה ה- Core הזה?!

גם אתן שאלתן את עצמכן את השאלה הזו? רמז: אין שום קשר למזג האוויר! כך תשפרו את איכות החיים היום יומית שלכן • ויש בסוף גם הטבה לקוראות לובי נשי

מה זה ה- Core הזה?!

Core – שרירי הליבה. שרירי הליבה הם למעשה שרירי "מרכז הגוף" הפנימיים: שרירי הגב, שרירי הבטן ורצפת האגן. שרירים אלו הם מרכז הכוח של הגוף.
אימון 'core' הינו אימון מרכז הגוף המשלב כוח, שווי משקל, קלות תנועה, זריזות וגמישות של השרירים השולטים במרכז הגוף ועמוד השדרה.

אז בשביל מה זה טוב?
אימון שגרתי של שרירי מרכז הגוף הוא חיוני לנו לכל פעולה בחיי היום יום. כל הפעולות השגרתיות שלנו, והפשוטות ביותר, דורשות מהגוף להיות יציב. מערכת שרירי הליבה מקשרת בין חלקי הגוף העליונים והתחתונים, ומספקת התנגדות נגד כוח המשיכה בכל ביצוע פעולות כמו ישיבה, קימה, הליכה ועוד.

אימון קבוע של core נדרש לנו לשם מניעת פציעות, לשיפור היציבה, וכן ליצירת תבניות תנועה יעילות ופונקציונאליות יותר. שיווי משקל ואימון שרירי מרכז הגוף שלובים זה בזה. מרכז גוף חזק קשור קשר ישיר להעברת כוח לרגליים ולידיים. מכאן, שחולשת שרירי מרכז הגוף תפריע לתנועות יומיומיות ותגביר סיכון לפציעות. בחיי היומיום, לפני שמרימים משקל כבד, שרירי הליבה כבר צריכים "לפעול". תרגול חוזר של שרירי הליבה עוזר להביא למצב זה.

ועוד זה טוב להגנה על איברי גוף פנימיים, איזון נכון של השרירים, סיוע למנוע כאבי גב תחתון ואף פריצות דיסק, צמצום היקפים משמעותי, ועוד.

הבנו, אז מה עושים עם זה?
מגיעים להתאמן. אין פה בכלל מקום לשאלות. כבר מזמן הובהר והוכח כי שילוב ספורט בחיי היום יום שלנו נחוץ לא לשם המותרות ולא נועד רק לאנשים שצריכים לרדת במשקל. כמו שאנחנו אוכלים, שותים, נושמים, חייבים לעשות גם ספורט למען הבריאות שלנו.

תרגילים חשובים כמו כפיפות בטן, הרמת אגן, אלכסונים, וכדומה, טובים ויעילים מאוד לגוף, כמו שיעורי אירובי, עיצוב וזומבה, אך הם יתרמו בעיקר לסיבולת לב ריאה, לירידה במשקל ועוד, אך למי שרוצה להתחזק באמת, לחטב את הגוף ולייצב אותו בצורה הנכונה, מוכרחים להוסיף אל האימונים שהזכרנו, תרגילים מיוחדים שמטרתם העיקרית היא חיזוק שרירי ליבה. ההמלצה הראשונה היא להוסיף לתפריט הספורטיבי שלכם, אימוני פילאטיס למשל. לא כולם אוהבים את הרוגע שבפילאטיס, ומרגישים שהם חייבים לעשות משהו מלא בתועה מהירה וקצבית כמו אירובי, אך למעשה בכוחו של הפילאטיס, ובהתמקדות בתרגילי core, להביא לתוצאות מרשימות הרבה יותר.

את אימוני ה'core' חשוב לשלב בתוך תכנית אימונים השבועית. כן אנחנו בטוחים שיש לכם כזו! עדיין לא?

סטודיו אסאי מעמיד לטובת קוראות 'לובי נשי' – צוות מקצועי שיסייע לכן לבנות תוכנית אימונים מקצועית בשילוב תרגילי core ביתיים, בנוסף להטבה בשיעורי ספורט בסטודיו – יחזקאל 2 בני ברק.

שלחו למייל: [email protected] את הבקשה שלכן לייעוץ – בין הפונות תיערך הגלה וחמש בקשות יזכו בהטבה.
שרירי הליבה סטודיו אסאי אימון אירובי אימון פילאטיס אימוני core

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד