כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

"מחרימים אותי בגלל השבת" • חברת המועצה ממרץ: "לא מתנצלת"

עדית דיאמנט, נציגת מר"צ ברעננה שחוללה סערה כשפרסמה סטטוס נגד מסעדת 'ריבר' שהחלה לשמור שבת, מנסה להסביר: "הובנתי לא נכון" • בעליה של המסעדה תוקף: "חזרתי מתפילת שבת וגיליתי שהוחרמתי" • יו"ר המועצה הדתית: "מזעזע"

"מחרימים אותי בגלל השבת" • חברת המועצה ממרץ: "לא מתנצלת"

סערת מסעדת ריבר הכשרה ברעננה - עידית דיאמנט ממרצ רעננה פרסמה אמש (מוצ"ש) פוסט עם קריאה לחרם בחשבון הפייסבוק של המפלגה, וכתבה כי מסעדת ריבר רעננה החל מסוף השבוע הפכה כשרה וסגורה בשבת, ולכן היא קוראת שלא לקנות שם במהלך השבוע.

"ממה שהבנתי מדובר בבעלים חדשים שהנושא חשוב לו. בתור לקוחה וותיקה של המסעדה וכתוצאה מכך שמעט מאוד מסעדות ברעננה פתוחות בשישי בערב ועוד פחות עושות משלוחים אני נפגעת אישית מהשינוי. אני קוראת לכל מי שהנושא חשוב לו לעשות כמוני ולהעדיף ללכת גם באמצע השבוע למסעדות שפתוחות בשבת. חשוב שהציבור החופשי ברעננה יביע את דעתו ויתמוך בעסקים שפתוחים בשבת אם אנחנו רוצים שלמישהו יהיה אכפת מהצרכים שלנו", כתב דיאמנט.

אייל מזרחי, בעליה של מסעדת ריבר, אומר בראיון ל'בחדרי חרדים': "חזרתי מתפילת ערבית במוצאי שבת, וגילתי שעידית דיאמנט ממר"צ רעננה פרסמה פוסט כנגד המסעדה שברשותי".

אייל מוסיף ואומר: "המרכז המסחרי גמלא בו שוכנת המסעדה שלי, זה מתחם יוקרתי מאוד אבל לא פשוט מבחינה דתית, שום חנות כאן לא כשרה, כל החנויות כאן פותחות בשבת. לפני תקופה החלטתי לעשות מעשה אמיץ, לקנות את מסעדת ריבר שכיום פועלת במרכז כלא כשרה, ולהפוך אותה למסעדה כשרה, בכדי שתהיה מסעדה כשרה לתושבי העיר הדתיים, אין הרבה אופציות של מסעדות כשרות בעיר, וזה חשוב שגם הדתיים יהנו.

"פניתי לבעלי מרכז גמלא בבקשה לקנות את המסעדה בבעלותי, התנאי שהצבתי להם זה 'כשרות' ו'סגירת העסק בשבת', בלי זה אני לא קונה את החנות, בעל מרכז גמלא אישר את התנאי, והתחלנו בהליכי הקמת המסעדה. לפני כשבוע פתחתי את המסעדה לאחר שקיבלתי תעודת כשרות מרבנות רעננה".

על הפוסט של עידית דיאמנט הוא מגיב: "אני תמה על דבר פשוט, במקום לבוא ולחזק את ידינו - חברה צעירים שעשו מהלך לא פשוט - היא באה ומקשה עלינו, וזה למה כי החלטנו לסגור בשבת כדי שגם הדתיים יוכלו ליהנות מהאוכל שלנו. יהודי בארץ ישראל סוגר את המסעדה בשבת, במקום שמר"צ תחזק את המהלך האמיץ שלי, היא באה ומחרימה את המסעדה שברשותי".

יו"ר המועצה הדתית ברעננה אריה פרידמן, מוסיף לבחדרי חרדים: "הפוסט של מר"צ מזעזע! מר"צ מזכירה לי את תנועת ה-BDS שקוראת להחרים מוצרים מההתנחלויות".

לדברי פרידמן, "בשנה האחרונה יש ביקוש גדול של כ- 10% מבתי עסק לתעודת כשרות ברעננה. הביקוש לתעודת כשרות לא מעיד על התחרדות ברעננה, דווקא ההיפך. אבל הציבור החילוני רואה את תעודת הכשרות כתעודת בריאות, כלומר ניפוי הקמח מתולעים וחרקים. בתי העסק רואים את תעודות הכשרות כחלק מהקמפיין הפרסומי שלהם, כי ברגע שמפרסמים עם תעודת כשרות העסק מרוויח שליש מבקרים חרדים, ברעננה יש כיום שליש חרדים, שליש מסורתיים ושליש חילונים. בתי העסק ברעננה קלטו שהדתיים והחרדים מבקרים המון במסעדות, ותעודת כשרות זה לפחות שליש מהמבקרים".

ומה יש לכותבת הפוסט - שהוסר בינתיים - לומר להגנתה? עידית דיאמנט מסבירה לבחדרי חרדים: "אני חושבת שהובנתי לא נכון, אני לא מתנצלת, אני לא חיפשתי להחרים אף אחד. אנשים שנושא הכשרות לא חשוב להם, ומעוניינים שברעננה יהיו מסעדות לא כשרות, הם צריכים לעודד אותם כלכלית, בכדי שיבואו אליהם. אין לי בעיה שזו מסעדה כשרה, זו מסעדה שהייתי הולכת אליה בשבת ועכשיו היא סגורה בשבת. אני לא קוראת להחרים את המסעדה, אבל אני לא אלך למסעדה הזו, וצריך לעודד את המסעדות הלא כשרות. יש ברעננה הרבה מסעדות כשרות. חבל מאוד שהחוק של חבר הכנסת אלעזר שטרן מיש עתיד לפיו החלטה על מתן כשרות לא תכלול שיקולים כמו פתיחת העסק בשבת, שכזכור הכנסת דחתה אותו בשבוע שעבר ברוב של 43 מתנגדים".

בינתיים גם השר אריה דרעי הגיב לפוסט של מר"צ רעננה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "לחברים בסניף מרצ רעננה: להחרים מסעדה בגלל שהפכה לכשרה? חבל שעשיתם זאת. זה פוגע במיליוני יהודים בארץ ובעולם. חזרו בכם!"

תגובה מפתיעה פורסמה על ידי מטה 'צעירי יש עתיד' בחשבון הפייסבוק שלהם: "במקום לכבד אתם מזלזלים, במקום לאחד - אתם משסעים, במקום לחבק - אתם מרחיקים". במרצ לא נשארו חייבים והגיבו לצעירי יש עתיד: "תתנצלו".

כאמור, לאחר מספר שעות ואין ספור התקפות כנגד הפוסט, נכנעו במר"צ רעננה, הסירו את הסטטוס וכתבו: "אנו מצרים על מי שנפגע, דרכינו לפעול לפתיחת מקומות בילוי בסופי שבוע, בצד זה אנו מכבדים את זכותו של כל אדם ועסק לבחור את דרכו".

עודכן ביום ראשון 7:20



רעננה ריבר חרם חילוני שמירת שבת מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד