כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הכותל המערבי: הממשלה תצביע על הפשרה בין החרדים לרפורמים

לאחר שנים של יריבות עזה, הושגה פשרה מול הרפורמים ונשות הכותל • החרדים עוד לא הודיעו כיצד יצביעו

הכותל המערבי: הממשלה תצביע על הפשרה בין החרדים לרפורמים
ל

החרדים יתמכו? הממשלה צפויה לאשר היום (א') את ההחלטה להקים "רחבת תפילה לא אורתודוקסית" בכותל המערבי, שתשמש את נשות הכותל והרפורמים, הנציגים החרדים טרם פרסמו כיצד יצביעו.

את ההמלצות שיוגשו לממשלה גיבש צוות שבראשו עמד עו"ד אביחי מנדלבליט, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד דינה זילבר, ומזכיר הממשלה היוצא, עו"ד צבי האוזר .

לפי התוכנית שיציגו בישיבת הממשלה, לא מדובר בפתרון ברחבת הכותל, אלא בגן הארכיאולוגי, במפלס נמוך בהרבה, שגם מולו ניצב הכותל המערבי.

במקום, מדרום לרחבת הכותל המוכרת היום, במפלס התחתון בתוך שטח הגן הארכיאולוגי על שם דוידסון, תותר תפילה של הרפורמים, הקונסרבטיבים, נשות הכותל וחילונים שיבקשו להתפלל ללא הפרדה בין גברים לנשים.

גורמים המעורבים בנושא אומרים כי מדובר בשטח הפועל כבר שנים כשטח תפילה ללא אורתודוקסים, אך כעת הוא יקבל אישור רשמי ככזה, ויהיה באחריות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, בעוד שרחבת הכותל היא באחריות הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל.

לדברי הגורמים, החידוש בהצעה שתעלה בממשלה היא ההמלצה להקים שער כניסה חדש לכותל בעלות של 35 מיליון שקלים, שטרם סוכם מי תממן אותה.

יצויין כי ביום רביעי שעבר נפגשו בחדר סיעת 'יהדות התורה' בכנסת ראשי המפלגות החרדיות, השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן, ויו"ר ועדת הכספים משה גפני, עם מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט ורב הכותל הרב שמואל רבינוביץ, כדי לדון בנושא.

בתמונה: הפגישה ביום רביעי בין החרדים למזכיר הממשלה


רפורמים קשת רובינסון נשות הכותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד