י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"האם צרפת תכנס ועידה עם דאעש?"

גורם ישראלי מגיב לאולטימטום שהציבה צרפת לישראל - מדינה פלסטינית או ועידת שלום, ומבהיר כי ישראל תסרב

שער הניצחון בפריז
שער הניצחון בפריז

גורם ישראלי בכיר הגיב אמש (מוצ"ש) ליוזמת שר החוץ של צרפת לורן פביוס לכנס ועידה בינלאומית כדי לחדש את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, ומסר - "אנחנו תוהים אם צרפת תציע ועידה בינלאומית עם דאעש, שזורע ומפיץ טרור בצרפת".

גורם מדיני נוסף בישראל הבהיר כי ישראל דחתה את תכניתו של משרד החוץ הצרפתי. "אמירה זו מהווה תמריץ לפלסטינים להגיע למבוי סתום", טען, בהתייחסות להצהרה על הכרה אפשרית במדינה פלסטינית. "כך לא ניתן לנהל משא ומתן ולא להשיג שלום".

כזכור, שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, הודיע ביום שישי כי צרפת עומדת להכריז בקרוב על הכרה רשמית במדינה פלסטינית בגבולות 1967, אם לא יתחדש המו"מ בין ישראל והפלסטינים.

שר החוץ פסיוס הסביר כי צרפת תנסה לכנס ועידת שלום בינלאומית בהשתתפות ישראל, הפלסטינים ומדינות ערב. אם הדבר ייכשל - ואין כל ספק שהוא ייכשל, אלא אם כן נתניהו יחליט להחליף את הרכב הממשלה שלו - צרפת תפעל באופן עצמאי בשתי חזיתות. ראשית, היא תכיר באופן רשמי במדינה הפלסטינית, ולאחר מכן היא תשקול צעדים נוספים במועצת הביטחון של האו"ם.

גורם מדיני בירושלים הגיב לדברי שר החוץ הצרפתי ואמר כי "שר החוץ של צרפת אומר מראש, כי אם יוזמתו תגיע למבוי סתום - צרפת תכיר במדינה פלסטינית. אמירה זו מהווה תמריץ לפלסטינים להגיע למבוי סתום. כך לא ניתן לנהל מו״מ ולא להשיג שלום".
ועידת שלום הצעת צרפת מדינה פלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד