י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

השרים דרעי, ליצמן ואריאל מתנגדים לפשרה עם הרפורמים

הפשרה שתוצג בפני חברי הממשלה תכלול הקצאת רחבה שלישית ונוספת לכותל המערבי - שתשמש את הרפורמים ונשות הכותל

קשת רובינסון, הרחבה המיועדת לרפורמים
קשת רובינסון, הרחבה המיועדת לרפורמים

סערת הכותל הרפורמי: התנגדות חרדית ודתית להחלטה שצפויה להתקבל היום (א') בישיבת הממשלה סביב ההצעה להקים רחבה נוספת בכותל המערבי לרפורמים ולנשות הכותל - השרים דרעי, ליצמן ואריאל הודיעו כי יתנגדו. למרות ההתנגדות, נראה כי ההצעה תאושר בסופו של דבר.


האזינו לדרעי: מתנגד לפשרה

חברי הממשלה השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן ואורי אריאל הודיעו הבוקר כי יתנגדו בממשלה להצעה להקים רחבה נוספת בכותל המערבי לרפורמים. עם זאת גורמים בסביבת השרים אומרים כי קיימת אפשרות שהשרים יעדרו מההצבעה בממשלה ולא יצביעו נגד. גם שר הדתות דוד אזולאי יצביע ככל הנראה נגד.

שר הפנים ויו״ר שס אריה דרעי, אמר בפתח ישיבת הממשלה: ״מדינת ישראל מתנהלת על פי היהדות המסורה. כל הבעיה הזאת של הרפורמים והקונסרבטיבים לא היתה קיימת עד עכשיו במדינת ישראל ואין לי שום כוונה שזה יקרה עכשיו. אין מה להתפשר בעניין״.

לדברי השר אריאל "ההצעה מיותרת ופוגעת במסורת היהודית שחשובה לכולנו. הרפורמים מהארץ ובעיקר מחו"ל, פוגעים במכוון בערכים היקרים לנו והכנסתם לכותל המערבי (בצד הדרומי) תפגע באזרחי ישראל שומרי המסורת.

"מאז ומעולם, רחבת הכותל היתה הגורם המאחד של העם היהודי וההצעה הנוכחית רק תסכסך ותפצל. לפני כשנתיים הוכשרה רחבה עבור הרפורמים אך בפועל היא ריקה ברוב הזמן. הפקעת האתר החדש מידי הרבנות הראשית שהוקמה על ידי הרב קוק זצ"ל היא מדרון חלקלק שמאיים על עתיד היחסים בין חלקים שונים בעם היהודי".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בפני הממשלה תוצג היום ההחלטה להקים "רחבת תפילה לא אורתודוקסית" בכותל המערבי, שתשמש את נשות הכותל והרפורמים. את ההמלצות שיוגשו לממשלה גיבש צוות שבראשו עמד עו"ד אביחי מנדלבליט, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד דינה זילבר, ומזכיר הממשלה היוצא, עו"ד צבי האוזר .

לפי התוכנית שיציגו בישיבת הממשלה, לא מדובר בפתרון ברחבת הכותל, אלא בגן הארכיאולוגי, במפלס נמוך בהרבה, שגם מולו ניצב הכותל המערבי. במקום, מדרום לרחבת הכותל המוכרת היום, במפלס התחתון בתוך שטח הגן הארכיאולוגי על שם דוידסון, תותר תפילה של הרפורמים, הקונסרבטיבים, נשות הכותל וחילונים שיבקשו להתפלל ללא הפרדה בין גברים לנשים.

גורמים המעורבים בנושא אומרים כי מדובר בשטח הפועל כבר שנים כשטח תפילה ללא אורתודוקסים, אך כעת הוא יקבל אישור רשמי ככזה, ויהיה באחריות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, בעוד שרחבת הכותל היא באחריות הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל.

לדברי הגורמים, החידוש בהצעה שתעלה בממשלה היא ההמלצה להקים שער כניסה חדש לכותל בעלות של 35 מיליון שקלים, שטרם סוכם מי תממן אותה.

יצויין כי ביום רביעי שעבר נפגשו בחדר סיעת 'יהדות התורה' בכנסת ראשי המפלגות החרדיות, השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן, ויו"ר ועדת הכספים משה גפני, עם מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט ורב הכותל הרב שמואל רבינוביץ, כדי לדון בנושא.
רחבת הכותל קשת רובינסון הכותל הרפורמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד