י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

נתניהו: "מו"מ - בלי תנאים מוכתבים"

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה להצעה הצרפתית, ונפרד גם ממזכיר הממשלה ומהיועץ המשפטי לממשלה

ישיבת ממשלה. צילום: פלאש 90
ישיבת ממשלה. צילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (א) בפתח ישיבת הממשלה לאיום שהשמיעה צרפת כי תכיר במדינה פלסטינית במידה וישראל והרשות הפלסטינית לא יפתחו במו"מ ויגיעו להסכמות. לדברי נתניהו, ישראל מוכנה להיכנס למשא ומתן ישיר ללא תנאים מוקדמים וללא תנאים מוכתבים.

נתניהו אמר: "אתם ודאי שמעתם על הצעה שעלתה מחוגים צרפתיים, לכנס ועידה בינלאומית עם איום בסופה, שאם היא לא תצליח, אז למעשה צרפת תאמץ במידה רבה את העמדה הפלסטינית. זה מהווה תמריץ לפלסטינים לבוא ולא להתפשר. הרי מהות המשא ומתן הוא פשרה, והיוזמה הצרפתית כפי שדווחה בעצם נותנת לפלסטינים מראש את הסיבות שלא לעשות כך. אני מעריך שנראה התפכחות בנושא הזה. בכל אופן, אנחנו נפעל על מנת שתהיה התפכחות כאן, והעמדה שלנו היא מאוד ברורה - אנחנו מוכנים להיכנס למשא ומתן ישיר ללא תנאים מוקדמים וללא תנאים מוכתבים".

בישיבת הממשלה נפרדו החברים ממזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט, אשר ייכנס מחר לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, וכמו גם מהיועץ המשפטי לממשלה הנוכחי יהודה ויינשטיין שמסיים את תפקידו.

ראש הממשלה נתניהו אמר: "זו לא העת כרגע להיפרד משני אנשים יקרים שתרמו למדינה הרבה מאוד ולהודות להם בשם כל אזרחי המדינה. אני מתכוון ליועץ המשפטי יהודה ויינשטיין, שמסיים את תפקידו מחר, וכמובן למזכיר הממשלה, שנכנס לתפקיד החשוב הזה. אבל אני חושב שבשם כל חברי הממשלה, אני יכול לומר כרגע שאנחנו מודים לשניכם מקרב לב וכמובן מאחלים לכם הצלחה מרבית בהמשך. יהיה לי עוד מה לומר בנידון וגם נעשה אירועים מיוחדים במשרדי בנושא.

"ביחס למזכיר הממשלה, אני אגיד שהוא פעל בשנה האחרונה בהנחייתי ובשיתוף פעולה עם נתן שרנסקי, לנסות להביא לפתרון שאלת נשות הכותל, ולמעשה היום אנחנו מביאים בישיבה האחרונה שלך כאן את סיכום פעולתך בעניין, וזה להביא פשרה בנושא הרגיש הזה במקום שאמור לאחד את עם ישראל. אני יודע שזה נושא רגיש, ועם זאת אני חושב שזה פתרון הולם, פתרון יצירתי. בדרך כלל הבעיות המורכבות ביותר מחייבות סוג כזה של פתרון, ואני מברך אותך על מה שהבאת כאן להכרעת הממשלה".
אביחי מנדלבליט פשרה נשות הכותל צרפת פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד