י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

ממשלה מוסרית - תשלם לספקים בזמן

חוק מוסר התשלומים של ראש הממשלה ושר האוצר אושר, ולפיו הממשלה תשלם לספקים תוך 30 יום

כחלון ונתניהו. צילום: פלאש90
כחלון ונתניהו. צילום: פלאש90

הממשלה אישרה היום (א) את הצעת חוק מוסר התשלומים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון, שמשמעותה כי הממשלה תשלם לספקים תוך 30 יום, בניגוד למצב הנוכחי בו משלמים משרדי ממשלה ורשויות את שכר נותני השירותים אחרי שלושה ואף ארבעה חודשים.

לפי הצעת החוק, משרדי הממשלה יוגבלו לתשלום של שוטף פלוס 30, והרשויות המקומיות לשוטף פלוס 45. מעבר לכך יצטרכו הרשויות והמשרדים לשלם ריבית על האיחור בתשלום.

במקרה של תקציבי פיתוח, מיזמי תשתית גדולים כמו בתי ספר וכבישים – לממשלה יורשה לשלם בשוטף פלוס 70, וברשויות המקומיות - שוטף פלוס 90. בנוסף לכך, יהיו החרגות לעיריות שתלויות בתקציב שמגיע מהממשלה – במקרה זה הן ישלמו לספקים בתוך עשרה ימים מהעברת הכסף מהממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר טרם ההצבעה: "החוק שאנחנו מביאים מהווה מהלך משלים לרפורמה בעסקים החדשים, הרפורמה ברישוי עסקים, וכעת במוסר התשלומים. אנחנו פועלים למען העסקים הקטנים והחדשים.

"מדובר בחוק חשוב שיטיב עם העסקים, יחזק אותם ויפתור הרבה ממצוקת האשראי של העסקים במדינה. אחת הבעיות המרכזיות של עסקים קטנים היא לאו דווקא מחסור באשראי - אלא צורך בעודף אשראי בגלל מוסר תשלומים לקוי. הסדרת מוסר התשלומים במשק תאפשר לעסק הקטן להשקיע את המשאבים שלו במה שצריך - בשיווק, בפיתוח מוצרים חדשים ובהגדלת כמות הלקוחות שלו.
היום אנו מחילים את החובה קודם כל - על הממשלה".

שר האוצר משה כחלון: "אין שום סיבה שהספקים יקרסו תחת העול הכלכלי בזמן שמדינת ישראל שחייבת להם כסף מעכבת להם תשלומים. המדינה צריכה להוות דוגמא ואני בטוח שהמגזר הפרטי ילך בעקבותינו וישפר גם הוא את מוסר התשלומים הנהוג כיום".

השר אריה דרעי אמר לאחר האישור: ״אני שמח שהעוול תוקן והתשלומים לבעלי עסקים קטנים ובינוניים ישולם בזמן סביר ויסייע להם להמשיך לפעול ולהתפתח״.
מוסר תשלומים בנימין נתניהו חוק שכר ספקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד