כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

המתין למבריחים באולם הנוסעים - והורשע

אברהם חיים טובול, שהמתין למשלוח מוברח של פאקטים של סיגריות - הורשע בעבירות של הברחה והטעיית פקיד

צילום ארכיון: רשות המיסים
צילום ארכיון: רשות המיסים

בית משפט השלום בפתח- תקווה הרשיע את אברהם חיים טובול בהברחת 251 פאקטים של סיגריות מאוקראינה דרך נתב"ג, שפוזרו במזוודותיהם של שלוש בלדריות אוקראיניות ובלדר ישראלי שהורשע כבר בתחילת ניהול התיק, במסגרת הסדר טיעון. בנוסף, הורשע טובול, בעבירות של החזקת טובין מוברחים, עשיית מעשה כדי להתחמק מתשלום מס קנייה והטעיית פקיד מכס. התיק נוהל על ידי עו"ד שירן באדי מהיחידה המשפטית הארצית לתיקי מכס.

בהכרעת הדין קבע בית המשפט כי המדינה הוכיחה את העבירות בהן הואשם הנאשם, שכן בחינת הראיות מלמדת כי הנאשם היה מעורב באופן ממשי בפעילות ההברחה, זאת על אף שהוא לא נתפס עם הסיגריות עצמן אלא המתין לבלדרים באולם הנוסעים. בית המשפט קיבל את עמדת התביעה לפיה למרות שטובול לא נתפס עם הסיגריות עצמן, ניתן לייחס לו עבירת החזקה מכוח החזקה קונסטרוקטיבית.

עוד קבע בית המשפט לעניין עבירת הטעיית פקיד מכס, כי חוקר המשמש בתפקידי רשות המכס וכאשר הנאשם הטעה אותו, היה בכך כדי להטעות פקיד מכס כהגדרתו בפקודת המכס. כתב האישום הוגש לאחר חקירה שהתנהלה ע"י יחידת יס"מ (יחידת סמים מכס) נתב"ג.

השופטת אליאנא דניאלי ציינה "טענת הנאשם כי חלקו התמצה בדאגה להסעת הנשים, ללא ידיעה אודות הסיבה להגעתן, אינו עולה בקנה אחד עם הראיות שהוצגו בבית המשפט. מעדותה (של הבלדרית) נלמד כי מתוך 4 הפעמים בהן הגיעה לארץ והבריחה סיגריות, היה הנאשם מעורב ב-3 פעמים".
סיגריות הברחה בלדר אוקראינה אולם נוסעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד