כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

התגובות: "קבוצת ליצנים תוקעי סכין"

חברי הכנסת החרדים זועמים על הסדר הפשרה בכותל: "נשות המוראביטאת הרפורמי מחפשות פרובוקציה"

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

תגובות סוערות לאישור מתווה הכותל עבור הרפורמים ונשות הכותל היום (א'), בממשלה. ח"כ משה גפני תקף בחריפות את הרפורמים. השר אריה דרעי אמר כי לא יאפשר לרפורמים, לפרוץ פרצות בחומת היהדות. תומכי נשות הכותל בכנסת, חוגגים ניצחון.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הגיב: "הרפורמים הם קבוצת ליצנים שתוקעים סכין בתורה הקדושה. לעד ולעולמי עולמים לא תהיה הכרה בקבוצת הליצנים הזו, לא בכותל ולא בשום מקום אחר".

שר הדתות דוד אזולאי הבהיר כי: "לא אכריע בנושא הזה! אעלה לנשיא המועצת מרן חכם שלום כהן לקבל את הכרעתו בהתייעצות עם שאר חברי מועצת חכמי התורה״.

שר הפנים ויו״ר ש״ס אריה דרעי הביע בממשלה את התנגדותו להסדר ואמר: ״היהדות הנאמנה תעמוד על המשמר כדי לא לאפשר לחוגים רפורמים, קונסרבטיבים ואחרים לפרוץ פרצות בחומת היהדות המסורה, לחלל את קדושת המקום ממנו לא זזה השכינה״.

ח"כ ישראל אייכלר הגיב: "מי שחושב שנשות "המוראביטאת הרפורמי" יסתפקו בכותל הדרומי אינו מבין את מלחמתן. מטרתן לפרוץ פרצות במקום הקדוש ביותר לעם היהודי. כשם שנשות המוראביטאת האיסלאמי חוללו פרובוקציות בהר הבית, כך הרפורמים רוצים לגרש את השכינה ואת הקדושה מן המקום הקדוש ביותר לעם ישראל. הרפורמים הוציאו דיבת הארץ רעה, שהכותל המערבי אינו מאחד את עם ישראל אלא מוקד של מריבה ומדון. אלה אותם ארגונים רפורמים שמסיתים נגד הכיבוש ומציגים את ישראל בעולם כמדינת אפרטהייד הראויה לחרם בינלאומי. מיליוני יהודים באים להתפלל באחדות ובשמחה מכל העדות והחוגים לפי ההלכה במשך יובל שנים. "המוראביטאת הרפורמי" רוצים להפוך את המקום למאורת פריצות שיהודי חרדי ייאלץ להדיר רגליו משריד בית מקדשנו. אנחנו נישאר שם. גם אם יונף דגל פלשתין והמוראביטאת על הכותל המערבי. לא נוותר על קדושת הכותל המערבי ועם ישראל ימשיך להתרפק על אבני הכותל וילחם על טהרת המקום וקדושת התפילה".

יו"ר נשות הכותל ענת הופמן הגיבה: "נשות הכותל ושותפיהן ניצחו בכך שניתנה להן שליטה ברחבה הדרומית של הכותל המערבי. הזרמים הפלורליסטיים מקבלים הכרה משמעותית לראשונה בהיסטוריה. והזוכה הגדול הוא עם ישראל שניצח בכך שתתאפשר לו בחירה - שלא היתה קיימת קודם - במקום שהכי מתאים למנהגי התפילה שלו".

ח"כ ציפי לבני הגיבה על ההחלטה לפתיחת רחבת הכותל המשותפת: "אני מברכת על כל צעד שפותח את ישראל ואת הלב שלנו לקבל בהבנה שיש דרכים שונות בהם יהודים נותנים ביטוי לאמונתם וליהדותם. הכותל הוא המקום המחבר את יהדות העולם כולה וחשוב שניתן לזה ביטוי מעשי".

יו"ר סיעת המחנה הציוני ח"כ מרב מיכאלי הגיבה ואמרה "‏בפעם הקודמת שחררו את הכותל חיילים בקסדות, הפעם שחררו אותו נשים בטליתות. החלטת הממשלה להקים רחבת תפילה משותפת בכותל היא נצחון ענק לנשות הכותל".

ח"כ קסניה סבטלובה מהמחנה הציוני: "נשות הכותל מנהלות מאבק חשוב וצודק למען שוויון והכרה של כל בזרמים ביהדות. אני שמחה על כך שבסופן של שלוש שנים של מו"מ מפרך הצדדים הגיעו לפשרה שלעת עתה שמספקת גם את נשות הכותל וגם את הרבנות".
הכותל החדש אישור בממשלה גפני אייכלר קסניה סבטלובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד