כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

המלך איו ל'בחדרי': "הוכתרתי ב-2002, אנחנו עשרת השבטים"

המנהיג האפריקני שביקר אמש אצל הגר"ח קנייבסקי מסביר בראיון ל'בחדרי חרדים' מאיזו מדינה הוא מגיע, מתי הוכתר למלך ועל ידי מי • וגם: למה הוא מגדיר את עצמו יהודי אף שהתחנך בבתי ספר נוצריים • ראיון בניחוח אקזוטי

המלך איו ל'בחדרי': "הוכתרתי ב-2002, אנחנו עשרת השבטים"

 

בעקבות הביקור שערך המנהיג האפריקני הגולה איו בביתו של הגר"ח קנייבסקי אמש (א), ולאחר שביקר גם אצל הגר"ש אוירבך, שוחח 'בחדרי חרדים' עמו ושמע על הרקע המלכותי ועל הקשר לטענתו לעשרת השבטים.

מהיכן אתה? מה הרקע שלך?

"המוצא שלנו מישראל, אבות אבותי הם מהשבטים האבודים שגלו מישראל, אבל אני נולדתי בטוגו שבמערב אפריקה, בשנת 1997 עברתי לארצות הברית, בגלל המצב הפוליטי המעורער במדינה עברתי לוירגי'ניה, למדתי באוניברסיטה ומאז אני נוסע הלוך ושוב מטוגו לארצות הברית".

כשאתה אומר שאתה מלך, למה אתה מתכוון? אתה מלך שבטי? צ'יף?

"לא, זה לא מלך שבטי, אלא מלך של ממלכה. אבות אבותי היו מלכי טוגו ואני מצאצאיהם. הייתה בעבר ממלכה לפני שטוגו הייתה רפובליקה שנוסדה על ידי האירופים, ואני מצאצאי אותה ממלכה שהשתרעה על שטח גדול ממערב אפריקה כולל גאנה, בנין וחלק מניגריה. דברים אבל השתנו מאז שהגיעו האירופים ושינו את הפוליטיקה".

ממלכה שהיום כבר לא קיימת?

"יש מאות שבטים שכפופים לממלכה, לפני מספר שנים בשנת 2002 התכנסו למעלה משלוש מאות מנהיגים ומלכים מסורתיים באזור מערבה אפריקה והכתירו אותי למלך ברפובליקה של בנין. אלה שבטים שהם כולם בני ישראל. שמרנו הרבה ממצוות היהדות, היינו יהודים כמו למשל ראש השנה שבו תקענו בשופר, כמו למשל את חג הפסח חגגנו ועוד הרבה הלכות של יהודים ששמרנו אלפי שנים. גם השם שלי "היו" זה בעצם שם השם, אלוקי ישראל".

אתה אבל גדלת כנוצרי?

"כן, אני גדלתי בבית ספר קתולי וכך גם רבים מנתיני באפריקה התחנכו במוסדות נוצריים. אתה יודע, המיסיון חזק מאוד באפריקה ורבים לומדים במוסדות שלהם, אבל למרות זאת שמרנו על מצוות התורה. היום אנו רוצים לחזור. גם כאשר הלכנו לכנסיות ידענו שאנו בני ישראל, שמרנו על המסורת שלנו וידענו מהיכן הגענו. המיסיון ניסה לשנות אבל אנו יודעים שהאלוקים שלנו הוא אלוקי ישראל ואנו שומרים ונשמור על המסורת שלנו. יש מיליוני יהודים באפריקה שהם יהודים. הגעתי לישראל, ביקרתי רבנים ומאוד התרשמתי. התרשמתי מקבלת הפנים. אני מרגיש שזה הבית שלנו. יהא השם עמכם", מסיים המלך את הראיון.

 

צפו: המלך מניח תפילין














אפריקה טוגו שבט המלך איו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד