י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מבצע גט: המעגן נלכד בדרך למטוס

בעל שעיגן את אשתו 9 שנים, הגיע לארץ בזהות בדויה, נלכד בתום מבצע מורכב ונאלץ לתת גט • הסיפור המלא

צילום ארכיון: פלאש90
צילום ארכיון: פלאש90

לאחר מבצע דרמטי משולב של בית הדין הרבני, משטרת ישראל, חברת אל-על, עו"ד אביבה זילבר וחוקרים פרטיים - הצליח בית הדין הרבני בירושלים לשחרר אתמול (א) אישה מעגינותה.

העגונה, תושבת ביתר עילית ואם ל-6 ילדים שנישואיה עלו על שרטון לפני 9 שנים, לאחר שפתחה בהליך גירושין, בעלה עקף את צו עיכוב היציאה ועזב את הארץ. כל הנסיונות לזמן אותו למתן גט עלו בתוהו. יתרה מזו, לפני שנתיים הוא הצליח לקבל היתר מרבנים בבית דין בארצות הברית ולשאת אישה שניה, להקים משפחה חדשה ולהשאיר את אשתו עגונה.

בראשית השבוע נודע לבית הדין כי הבעל זוהה בוודאות בשדה התעופה בן גוריון באולם הנוסעים הנכנסים. בית הדין הרבני בירושלים מיהר להוציא צו לחברת אל-על ולמשטרת הגבולות לברר את שמות כל הנכנסים לישראל באותו היום, אבל הוא לא נמנה ביניהם. בצו נוסף נדרשה חברת אל-על להמציא את שמות כל הנוסעים שנחתו באותו היום מטיסות בארצות הברית ושוב שמו של האיש לא הופיע. באמצעות משרד הפנים התקבלה תמונתו של האיש והוצלבה עם שמות הנוסעים ואז התברר כי האיש נכנס לגבולות הארץ בזהות בדויה.

חוקרים פרטיים ניהלו מצוד וניסו לאתרו. שלשום, נערכה חגיגת בר המצווה של בנו אותו הוא לא ראה בעשר השנים האחרונות. במהלך אירוע הבר מצווה הגיע האב לאולם בביתר עילית מלווה בכ-50 בחורי ישיבה, ישב ליד בנו וכעבור עשרים דקות חמק מן המקום. אשתו ובני משפחתה זיהו אותו, אולם לא הייתה יכולת לעצרו באותו אירוע כיוון שהוא הגיע עם פמליה של עשרות בני ישיבה שבאו על מנת להגן עליו, אך אחד מבני המשפחה הצליח לרשום את מספר מכונית המאזדה בה חמק מן המקום.

מכאן ואילך ערכו שליחי בית הדין בראשות ראש אגף העגונות הרב אליהו מימון מצוד אחר האיש. בתיאום עם משטרת הגבולות וחברת אל-על הוא נלכד בסופו של דבר כאשר היה בנמל התעופה בן גוריון בדרכו חזרה לארצות הברית. האיש נעצר ביום רביעי בלילה, נשלח לשהיה בכלא מעשיהו, ולמחרת הובא בפני דייני בית הדין הרבני בירושלים הרב אליהו אברג'יל אב בית הדין, הרב יעקב חיים סלומון והרב יששכר מזוז. הפעם הגבר הסכים לתת לאשתו גט, ובו במקום נערכו הגירושין והאישה הנרגשת שוחררה מעגינות ממושכת של 9 שנים.

מנהל אגף עגונות שליווה את האישה, הרב אליהו מימון שפיקד על מבצע הלכידה עד למתן הגט אמר: "אני מבקש להודות למשרד החוץ, משרד הפנים, רשות המעברים, משטרת נתב"ג וחברת אל-על על הסיוע ושיתוף הפעולה שבלעדיו לא היינו מצליחים להתיר את האישה מעגינותה".

מנכ"ל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי בירך את הדיינים ואת מנהל אגף העגונות על המבצע היעיל ש"השכילו להפוך את את דמעת העשוקה לדמעות של שמחה ואושר. בתי הדין הרבניים ימשיכו להשקיע את מלוא המאמצים והמשאבים כדי לגאול את יתר העגונות בישראל".
גט בעל מעגן מבצע אדמור חוקרים פרטיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד