י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בנוכחות ה'מועצת': המנהלים יזעקו

מאבק מוסדות החינוך החרדים נגד משרד החינוך: עשרות מנהלים יתכנסו לתפילה עם חברי 'מועצת גדולי התורה'

מועצת גדולי התורה. צילום ארכיון
מועצת גדולי התורה. צילום ארכיון

המאבק של מוסדות החינוך החרדים נגד משרד החינוך עולה שלב: מחר (ג) יערוך איגוד מנהלי הת"תים כנס חירום, עצרת תפילה וזעקה, בהשתתפות חברי מועצת גדולי התורה וחברי ועדת הרבנים לענייני חינוך, זאת לטענתם בשל התנכלויות מצד משרד החינוך.

במכתב שעליו חתמו מנהלי המוסדות לקראת הכינוס מחר, נכתב: "לאור המצב הקשה בו שרויים תלמודי התורה בהם מתחנכים עשרות אלפי תשב"ר שבזכות הבל פיהם הטהור מתקיים העולם. כאשר במשרד החינוך מתנהלים מול המוסדות באופן שערורייתי ואכזרי הן בנושאי התערבות בתכנים וקבלת תלמידים והן בנוהלי רישוי, תיקצוב, חשבות איתנות פיננסית וכו'... ובכל יום מתעוררים לגזירה חדשה ואכזרית מקודמתה.

"נתכנס בעז"ה כל מנהלי הת"תים, איש בל יעדר, לעצרת תפילה וזעקה. בשעת המפזרים כנס. תשועה ברוב יועץ ולקבלת החלטות בעניין דרכי המאבק".

על המכתב חתומים עשרות ראשי ומנהלי מוסדות.

כזכור, אתמול פורסם ב'בחדרי חרדים' כי בפגישה, שנערכה בימים האחרונים בהשתתפות שר הבריאות יעקב ליצמן, סגן שר החינוך מאיר פרוש ויו"ר ועדת הכספים משה גפני, בנושא החינוך החרדי - סוכם כי בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה שנערכה אתמול, יעלו הנציגים החרדים את הדרישה לקיים את מה שנחתם בהסכמים הקואליציוניים.

עיקר מה שעומד כעת על הפרק הוא נושא הקמת הועדות שיפתרו את בעיית ההתנהלות השרירותית של פקידים נגד מוסדות חרדים, שלטענת מנהלי מוסדות עדיין משמרים את "מורשתו של שר החינוך לשעבר שי פירון מיש עתיד".



מוסדות חינוך תפילה התנכלות משרד החינוך מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד