י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הפצוע שוחרר והמחבל נשלח להארכת מעצר

הוארך מעצרו של המחבל הקטין בן ה-15 שביצע את פיגוע הדקירה בשער שכם מעט לפני צאת השבת האחרונה

שער שכם. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
שער שכם. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מעצרו של המחבל בן ה-15 שביצע את פיגוע הדקירה בשער שכם בשבת האחרונה, הוארך בארבעה ימים על ידי בית משפט השלום בירושלים.

הנער המחבל, תועד במצלמות האבטחה כשהוא נמלט מזירת פיגוע הדקירה, ואתמול (א') הסגיר את עצמו. בנוסף, נעצרו שני חשודים נוספים, נער בן 16.5 שמעצרו הוארך אתמול בחמישה ימים עד ליום חמישי ועצור נוסף בן 11.

הפיגוע אירע שלשום מעט לפני צאת השבת, כאשר מספר צעירים היו בדרכם חזור מתפילת מנחה בכותל המערבי ויצאו דרך שער שכם. "הסתובבתי, ראיתי אותם רצים והתחלתי לרוץ", סיפר הפצוע לאתר וואלה! ממיטתו בבית החולים, מעט לאחר שנדקר. "הבנתי שזה פיגוע ושנדקרתי. לא ראיתי אותו לפני, הוא בא מאחורה ודקר. הם היו שניים ושניהם עם סכינים".

הנדקר (17) עלה לישראל מברוקלין לפני כחודש וחצי, והוא לומד במכינה קדם צבאית באיזור ירושלים, ומתכנן להתגייס לצה"ל, היום הוא שוחרר מבית החולים לאחר שהחלים מפציעתו. אחד מחבריו שהזעיק את השוטרים, סיפר: "פשוט הלכנו, ומשום מקום היו שני חבר'ה עם סכינים. אחד מהם התנפל עליי, חשבתי שהכה אותי עם הסכין אבל זו הייתה רק הזרוע שלו".

"הסתובבתי וראיתי אותם רודפים אחריו, רצתי משם ולא הבנתי שהוא נפצע עד שראיתי אותו מדמם. ממש כשהם שלפו את הסכינים, היו 50 ערבים סביבנו שהתחילו לשיר ולרקוד. היה נראה כאילו הם הולכים להרוג אותנו".

המשטרה בצעד חריג, פרסמה תמונת של אחד החשודים כפי שנקלטה במצלמות מבט 2000. בליל מוצאי שבת קטין בן 16.5 הסגיר את עצמו למשטרה, במהלך הלילה נעצר חשוד שני בן 11, ובשעות הבוקר נעצר החשוד השלישי בן 15. במהלך הסריקות של המשטרה אותרו ממצאים השייכים למחבלים אשר מקדמים את המשטרה לאיתור ומעצר החשודים.

גל הטרור נמשך - גם הבוקר
הבוקר הבחינו שוטרים ברחוב הגיא בעיר העתיקה בקטין ערבי כבן 14 שעורר את חשדם, בסמוך לבית יהודי ברחוב. השוטרים צמצמו טווח והחלו בבדיקת הקטין תוך הקפדה על שמירת מרחק ביטחון. בחיפוש נתפסה סכין מוסלקת על גופו. הקטין נעצר והועבר לחקירה במרחב דוד והסכין נתפסה.

עוד הבוקר, מעט לאחר השעה 7:00, מחבל בן 17 חדר ועבר את גדר המערכת בין צור נתן לסלעית, פתח בריצה לעבר כוח צבאי עם סכין בידו. הכוח השיב בירי לעבר המחבל, והוא נוטרל וחוסל.

בנוסף, במהלך הלילה, התקבל דיווח במשטרה מצעירה שסיפרה כי בעקבות מריבה עם מכר שלה תושב כפר קאסם בתום בילוי בהרצליה, אמר כי בכוונתו לבצע פיגוע דריסה בתל אביב - "להרוג יהודים ולנסוע על המדרכה ולדרוס אותם". כוחות משטרה נפרסו ופעלו לאיתורו, כאשר בשעות הבוקר אותר החשוד בכביש 5 ונעצר.
מחבל קטין פצוע בית חולים הארכת מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד