י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

״הנחות בתחבורה ציבורית הן רק התחלה״

השר דרעי סייר בתחנת אוטובוס בשכונת שמואל הנביא לבדוק את יישום ההנחה בתחבורה ציבורית בשטח וזכה לתשבחות

״הנחות בתחבורה ציבורית הן רק התחלה״

יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי סייר היום (ב) בתחנת אוטובוס בשכונת שמואל הנביא כדי לבחון מקרוב את יישום ההוזלה בתעריפי התחבורה הציבורי. כידוע, היום נכנסה לתוקף הפחתת המע"מ בסך 14.5 אחוזים בכל התחבורה הציבורית ברחבי הארץ, פרי יוזמתו של יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי.

ממתינים רבים עמדו בתחנת האוטובוס נגשו אל השר דרעי, לחצו את ידו וברכו אותו על ההוזלה שבאה לידי ביטוי בעשרות שקלים בחודש ומאות שקלים בשנה. כך למשל, אחד הנוסעים הציג בפני השר קבלה של רכישת חופשי חודשי בירושלים, שהבוקר שילם עבורה רק 213 שקלים. "חסכת לי הבוקר 37 שקלים" אמר לשר.



"זו עזרה אמתית למשפחות שלנו" אמרה אחת הממתינות, "אנחנו נדרשים להוציא מידי חודש מאות שקלים עבור 'רב קו' לילדים וההנחה כעת משמעותית מאד. למשפחה כמו שלנו, ברוכת ילדים זה מסייע מאד. אנחנו מרגישים את הלב שלך במהלך הזה".

כזכור, ההוזלה בתחבורה הציבורית היתה חלק מהבטחת מע"מ 0 של ש"ס בבחירות. השר דרעי נאבק במשך חודשים ארוכים עם פקידי האוצר והשיג הוזלה בגובה המע"מ בתעריפי הנסיעה בכלל אמצעי התחבורה הציבורית (אוטובוסים עירוניים ובינעירוניים, רכבות) בסך 650 מליון שקלים מידי שנה. השר דרעי לא הסתפק בהחלטת משלה ועיגן את ההנחה בחוק מיוחד שעבר לאחרונה בשלוש קריאות בכנסת.

השר דרעי אמר היום בסיור: "אני שמח שסוף סוף אחרי מאבק לא פשוט, עם ישראל כולו - כל משתמשי התחבורה הציבורית מרגיש היום הורדה של 14.5 אחוזים. ההנחה הכי גדולה שהייתה עד היום בתחבורה. אני שמח שזה עוזר למשפחות ברוכות ילדים. אבל זו רק סנונית ראשונה. היום בכנסת אנחנו נביא בעזרת ה׳ גם את ההנחות במים לתעריפי מים נמוכים, ואני מקווה שזו ההתחלה להורדת יוקר המחיה ולעזור למשפחות הנזקקות. זו אמירה של הממשלה שהולכים להתמודד עם השכבות החלשות שישלמו פחות. זה העיקר״.



















דרעי תחבורה ציבורית הנחות סיור שמואל הנביא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד