י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

קו ההגנה: רשימת המחייגים לא תימסר

בית המשפט הטיל צו עיכוב ביצוע לדרישת המשטרה לקבלת מאגר הלקוחות שחייגו ל'קו ההגנה' שהושבת אתמול

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

בית משפט השלום בירושלים קיבל את בקשת חברת "ימות המשיח" שהפעילה את "קו ההגנה" המזוהה עם הפלג הירושלמי, ועיכב את ביצוע הצו המורה לחברה למסור פרטים ממאגר הלקוחות שלה למשטרה.

בבקשה שהגיש עו"ד איתמר בן גביר, נטען כי מדובר בהוראה גורפת, כללית, שפוגעת בפרטיות הלקוחות. עוד נטען, כי המשטרה הטעתה את בית המשפט. השופט דוד גבאי ריכטר קיבל את הבקשה והורה לעכב את ביצוע הצו ולמשטרה - להגיב על הדברים.

מחברת ימות המשיח נמסר: "נמשיך לדאוג לפרטיות של הלקוחות שלנו ולהיאבק למענם גם בבתי המשפט".

כפי שפורסם אתמול (א') ב'בחדרי חרדים', משטרת ירושלים הגישה לבית המשפט בקשה לצו סגירה ל"קו ההגנה" - מוקד מידע טלפוני המזוהה עם אנשי 'הפלג הירושלמי', המשדר קמפיין נגד החיילים החרדים והמגייסים לשורות צה"ל. השופט דוד שאול גבאי ריכטר, אישר את בקשת המשטרה במעמד צד אחד, וכך "קו ההגנה" נסגר כבר אתמול בשעה 15:10. על פי עמדת המשטרה, ב'קו ההגנה' משודרים תכנים המסיתים נגד חיילי צה"ל וגיוס חרדים לשורותיו.



כשעה לאחר סגירת הקו אתמול בצו בית משפט, המפעילים פתחו את 'קו ההגנה' במספר חלופי, כפי שניתן לשמוע בהקלטה לעיל.

דרישה נוספת של המשטרה שהבהילה כאלה שחייגו בעבר ל'קו ההגננה': השופט ריכטר נעתר לבקשת המשטרה והוציא צו המורה לחברת 'ימות המשיח', להמציא למשטרה מסמכים ומספרי טלפון פעילים בקו, בכך, מנסה המשטרה להגיע למעורבים נוספים בקמפיין ההסתה, ולמגר את התופעה.

חברת 'ימות המשיח', שכרה את עורך הדין איתמר בן גביר, שהגיש בקשה לדיון חוזר ולביטול צו בית המשפט בנושא המצאת המידע. כאמור, היום השופט נעתר לבקשתו של בן גביר והורה לעכב את ביצוע הצו. "בצו שמבקשת המשטרה יש פגיעה בפרטיות של לקוחות רבים. הרבה חברות היו מתעלמות מכך, אך כחברה ששמה לה למטרה לשמור על פרטיות לקוחותיה החברה מצאה לנכון להתנגד לצו כה גורף וכללי שלמעשה שופך את התינוק עם המים", אמר בן גביר ל'בחדרי'.

כזכור, לפני כשבועיים עצרה המשטרה שלושה חשודים בהסתה נגד חיילים ומגייסים חרדים. לפי החשד הללו קשורים לקמפיין 'הציידים' - שהופץ ברשת. אחד החשודים בתיק, הוא שדרן 'קו ההגנה' יחיאל בלוי, שירד למחתרת וטרם נעצר. מאזינים לקו אף טוענים, כי קולו של בלוי שב להישמע בימים האחרונים על גבי הקו. כאמור, היום ביצעה המשטרה מהלך שנועד לבלום את פעילות הקו.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', גל המעצרים הגיע חודשים ארוכים אחרי שסרן יהודה גליקמן, מפקד בסיס לטירונים והכשרות חרדים באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, ששמו פורסם בחוברת 'הציידים', שכר בלש פרטי, כדי שזה יתחקה אחר עקבות המסיתים נגדו. הוא גם הגיש תביעת דיבה נגד מי שלטענתו היו מעורבים בקמפיין, בנימין חייט, יונה מרצבך, שלמה פיין ויחיאל בלוי.

לאחר הגשת תביעת הדיבה על סך של 2.4 מיליון שקלים, הוגש כתב הגנה ובו הנתבעים מכחישים את החשדות נגדם, למעט בלוי שהודה חלקית. חלק מהרקע להגשת התלונה במשטרה ובמקביל גם תביעה אזרחית, הוצאת חוברת "הרשת נחשפת: הציידים - הפנים והשמות של ציידי הנשמות", שבה הופיעה רשימה מפורטת של כ-40 חיילים נושאי תפקידים, ואזרחים הפועלים לכאורה לגיוס חרדים לשורות צה"ל.
קו ההגנה מאגר לקוחות בית משפט עיכוב ביצוע משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד