י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מיזם שאפתני: צדקה, גם אם אין לך כסף זמין

פרויקט מסקרן וחדשני מבית 'אחד לאחד': 100,000 אנשים יתנו צדקה לעמלי תורה מהציונות הדתית

מיזם שאפתני: צדקה, גם אם אין לך כסף זמין

דבר כזה עוד לא היה: החל מט"ו בשבט ולמשך חודשיים, כל אחד יכול לתרום 18 שקלים, גם אם אין לו את הסכום הזה, לישיבה אחת או יותר מהציונות הדתית, באמצעות אתר האינטרנט המשוכלל של קרן אחד לאחד.

הרעיון: לאפשר לכל אדם לזכות במצוות הצדקה ולהחליט למי עובר הכסף, אחד לאחד, בשקיפות ובזמן אמת. את התרומה למיזם העביר תורם יחיד שמעוניין לזכות את הרבים במצוות צדקה, ובכך לתמוך במוסדות התורה של הציבור הציוני דתי.

המיזם השאפתני הוא חלק מפעילות קרן 'אחד לאחד' המחלקת בכל שנה כחמישה מיליון שקלים לאברכים עמלי תורה בני הציונות הדתית. החלוקה מתבצעת באמצעות ראשי הישיבות ורבני הקהילות, בתום דיונים פרטניים עם חברי הוועדה. "מכל עבר אנו שומעים עד כמה חשוב לציבור שלנו, על דעותיו וסגנונותיו השונים לחזק את לומדי התורה", מסביר הרב יצחק נריה יו"ר הקרן, "זה חוצה את כל שדרות הציבור מרבני ישיבות הקו ועד לישיבות התיכוניות. מהרב יעקב שפירא ועד לרב יובל שרלו. את הרצון הזה המשותף לכולם, אנו רותמים לטובת עולם התורה ולהצלחה במקומות שעד כה לא ממש צלחו, לצערנו".

כל אדם יכול להשתמש בח"י השקלים שעומדים לרשותו ללא תשלום, כדי לתמוך במוסד או במוסדות המועדפים עליו, מבין מוסדות התורה של הציונות הדתית. כל אדם יכול להשתתף פעם אחת במבצע הצדקה הזה, ואולם, כל אחד מוזמן להוסיף על ח"י שקלי המבצע מכספו, איש איש כנדבת ליבו, כדי לסייע לעמלי תורה לעסוק בה מתוך נחת ולא בקושי ובצמצום. באמצעות אתר האינטרנט המתוחכם והשקוף של אחד לאחד שכתובתו www.1l1.org.il . התרומות עוברות בזמן אמת אל המוסד הנבחר וניתן לראות באמצעות הממשק השקוף כיצד הסכום עבר למעשה אל הישיבה המועדפת.
אחד לאחד צדקה לומדי תורה ציונות דתית חסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד