ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

האדמו"ר מסאטמר עוכב ונחקר עם נחיתתו בישראל

דיווח מנתב"ג: בעקבות הפרסומים על מיליוני הדולרים שהרבי מסאטמר מתכוון לחלק בישראל למוסדות שאינם לוקחים כסף מהמדינה ולמאבק ב'ציידים' - הוא עוכב לבדיקות מחמירות ונחקר עם נחיתתו • דרעי: משרד הפנים לא עיכב את הרבי

האדמו"ר מסאטמר עוכב ונחקר עם נחיתתו בישראל

ביקורו של האדמו"ר מסאטמר בישראל החל היום (ב) עם נחיתתו של האדמו"ר בנתב"ג בשעות אחר הצהריים. על פי דיווח משדה התעופה - במשך למעלה מחצי שעה עוכב האדמו"ר בבדיקות ונחקר לגבי כספים שהביא עמו.

האדמו"ר, שמגיע לביקור בזק בארץ הקודש, עבר דרך טרקלין מצדה, ונציגי המכס ערכו חיפוש מקיף במטרה למצוא סכומי כסף על האדמו"ר ומלוויו. עם סיומן של הבדיקות יצא האדמו"ר לדרכו לירושלים.

מלשכת שר הפנים אריה דרעי נמסר: "כ״ק האדמו״ר מסאטמר שליט״א עבר בצורה חלקה וטובה את ביקורת גבולות. המשטרה מנעה מקבוצת חסידים להיכנס בכוח לטרקלין. באם היה עיכוב, הוא לא נגרם ע״י משרד הפנים".

בחסידות זועמים על כך שהאדמו"ר צריך להתעכב זמן רב בשביל בדיקות סתמיות, ומציינים כי "ברור שהאדמו"ר לא מבריח וודאי שלא מעביר איתו כספים". לדבריהם, כנראה יש הלשנות של גורמים שרוצים להתנכל לאדמו"ר".

עם זאת, גורם המעורה בפרטים מסר ל'בחדרי' כי האדמו"ר נחת בשעה 17:10, ועיכבו אותו למספר דקות בודדות. "מאז שיש נוהל אדמו"ר ניתן לעכב כל אחד, וזה קורה לא מעט. הוא נכנס דרך טרקלין מצדה יחד עם אנשיו, עברו במסלול האדום/ירוק, שם חלקם עוכבו ונשאלו שאלות בהם גם האדמו"ר". עוד מוסיף הגורם, כי כשהאדמו"ר מסקווירא הגיע לארץ, עוכב גם הוא למשך כרבע שעה.

כזכור, בתקופה האחרונה פורסם כי האדמו"ר הולך לחלק מיליוני דולרים למוסדות שאינם מקבלים כסף מהמדינה, וככל הנראה הפרסומים הללו גרמו לבדיקות המקיפות.

כבר בשבוע שעבר פורסם ב'בחדרי חרדים' כי האדמו"ר, שיערוך בישראל מעמד מיוחד של חלוקת 'שקל הטהור' לאותם מוסדות שאינם לוקחים כסף מהמדינה ואינם משתתפים בבחירות, בחלוקה המתבצעת מספר פעמים בשנה, יקדיש הפעם סכום נכבד גם למלחמה במגייסים לצה"ל.

האדמו"ר אף אמר למקורביו כי בעת הזאת שהמלחמה היא לא רק על יעדי הגיוס אלא גם מלחמה על אותן נפשות ישראל שנשבו בידי הצבא הציוני על ידי חרדים - צריכים להירתם גם בשביל אותם אנשים.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', האדמו"ר פנה עם נחיתתו ולאחר שהסתיימו הבדיקות לכיוון ירושלים - שם ישתתף בשמחת ה'וואך נאכט' הנערכת לילה לפני הברית, ובבוקרו של יום שלישי תתקיים שמחת הברית בהשתתפות אלפי החסידים מכל רחבי הארץ. בשעות אחר הצהריים יתקיים המעמד של חלוקת 'שקל הטהור' בהשתתפות גדולי ישראל. לאחר מכן ימריא האדמו"ר ללונדון - שם יבקר האדמו"ר אצל חסידיו לראשונה מאז עלה על כס האדמו"רות.
סאטמר ביקור נתבג בדיקה כספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד