ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הקהילה היהודית זועמת על הרב ברלנד

הקהילה היהודית בדרום אפריקה גינתה את ההאשמות שהוטחו על ידי 'שובו בנים' ברב הראשי: "עלילה ושקר"

הרב זאב גולדשטיין, צילום: ארכיון
הרב זאב גולדשטיין, צילום: ארכיון

יהודי דרום אפריקה נגד הרב ברלנד: הקהילה היהודית המקומית של דרום אפריקה, פרסמה הודעת גינוי לרב ברלנד וחסידיו וקראו לו לשוב ארצה למשפט.

הקהילה היהודית של דרום אפריקה פרסמה הודעת גינוי חריפה נגד קהילת 'שובו בנים' בשל ההאשמות שטפלו לדבריה על הרב הראשי של דרום אפריקה, הרב זאב גולדשטיין.

בהודעה הם קוראים לרב ברלנד לשוב מיד לישראל ואומרים: "הקהילה היהודית קוראת לרב ברלנד לשוב מייד ארצה ולעמוד בפני ההאשמות הפליליות החמורות העומדות נגדו ואשר בשלהן הוצא נגדו צו מעצר בינלאומי.

"אנו דוחים בשאט נפש את ההאשמות השקריות נגד הרב הראשי, והאיומים האלימים שהושעו נגדו, כולל העלילה לפיה היה אחראי לפשיטה שנערכה במהלך השבת על ידי המשטרה המקומית על מקום שהותו.

"נגד הרב ברלנד תלוי ועומד צו מעצר והינו נמלט מהחוק. הדרך היחידה לפתור את המצב הוא באמצעות שובו ארצה ועמידתו למשפט בישראל. במשפט יתבררו ההאשמות נגדו".

לפני שבוע, בליל שבת, פשטו שוטרים מקומיים מלווים באנשים דוברי עברית, על מלון בעיירה "סמרנד" בדרום אפריקה, שם שהה הרב בחמשת החודשים האחרונים.

השוטרים שהיו מצויידים בצווי אינטרפול, עברו מבית לבית במטרה לעצור את הרב. החסידים פעלו במהירות והצליחו להסתיר את הרב.

חסידי הרב ברלנד טענו כי הרב המקומי עומד מאחורי פשיטת המשטרה, וכי הוא מעונין שהרב ברלנד יעזוב את דרום אפריקה, בגלל אינטרסים אישיים.
דרום אפריקה ישראל בית משפט צו מעצר שובו בנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד