כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

נגיף הזיקה: מצב חירום בינלאומי

ארגון הבריאות הבינלאומי הכריז על מצב חירום בשל התפרצות נגיף הזיקה • מקרה אחד נרשם בישראל

צילום: מוחמד האסם
צילום: מוחמד האסם

ארגון הבריאות הערב (ב') מצב חירום בינלאומי בשל התפאצות נגיף הזיקה.

במסיבת עיתונאים שכונסה במטה הארגון בז'נבה, הכריזה מנכ"לית הארגון מרגרט צ'אן כי "יש צורך בתגובה בינלאומית מתואמת על מנת למגר את הנגיף ולהקטין את הסיכון לבני אדם ברחבי העולם".

עוד אמרה כי: "חברי הוועדה המיוחדת לתקנות חירום בינלאומיות הסכימו כי הצטברות המקרים של מיקרוצפליה וסיבוכים נוספים הקשורים לנגיף, המועבר בעקיצת יתושים, מהווים סיכון חמור. יש לפעול למיגור אוכלוסיית היתושים באזורים הנגועים, בעיקר בדרום אמריקה ובמרכזה, ולהגברת אמצעי המיגון האישיים למניעת עקיצת יתושים, במיוחד בקרב נשים הרות.

בהתאם לנהלי ארגון הבריאות הכפוף לאו"ם, המלצות הוועדה לתקנות חירום בינלאומיות מובילות לריכוז מאמצים בנושא והפניית משאבים נוספים לטיפול במשבר. לפחות אחד מחברי הוועדה נדרש להיות מומחה שמונה על ידי המדינה או המדינות הנגועות.

התפרצות הנגיף זוהתה לראשונה בברזיל בצפון-מזרח המדינה, הנחשב עני יותר מדרומה. עד כה, זוהו במדינה 270 מקרים ודאיים של מיקרוצפליה, סיבוך של נגיף זיקה הגורם לתינוקות להיוולד עם מוח לא מפותח ועם ראש קטן מהרגיל.

הוירוס מועבר על ידי יתושי אדס. אצל בני אדם הוא עלול לגרום לקדחת זיקה, עם מאפיינים דומים לדלקת המוח היפנית, קדחת דנגי, קדחת צהובה וקדחת מערב הנילוס.

המחלה התפשטב לדרום אמריקה, למרכז אמריקה ולאיים הקריביים. בדצמבר אובחנו 2,400 תינוקות עם סינדרום של מיקרוצפליה, עם תת-התפתחות ושנולדו עם ראש ומוח קטנים מהרגיל, בכ-20 מחוזות שונים בברזיל.

הבהלה גרמה למשרד הבריאות הברזילאי להוציא המלצה חריגה לציבור לשקול להימנע מלהיכנס להריון עד שיתבררו הפרטים. לפחות 40 תינוקות נפטרו מהמחלה. בישראל נרשם מקרה אחד.
נגיף זיקה ברזיל ארגון בריאות בינלאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד