י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הפלסטינים נגד ה'כותל הרפורמי'

גורמים פלסטינים מתנגדים ליוזמת הרחבת רחבת התפילה בכותל הדרומי: "הווקף לא ייתן יד לצעד כזה"

צילום: הדס פרוש, פלאש90
צילום: הדס פרוש, פלאש90

הפלסטינים נגד הכותל הרפורמי. עמותת אל-אקצא טוענת כי בניית הרחבה החדשה מפרה את הסטטוס-קוו ועלולה להצית שוב את האזור הנפיץ.

"אנחנו מתנגדים לכל שינוי בסטטוס-קוו של מתחם אל-אקצא וסביבתו", אמר כמאל ריאן, יו"ר עמותת אל-אקצא. לדבריו, "הווקף לא ייתן יד לצעד כזה ואני לא מאמין שיש תיאום בין הממשלה לווקף בעניין הזה".

ריאן הסביר כי למתחם העתיקות, שעליו תיבנה הרחבה החדשה יש חשיבות ארכיאולוגית גם עבור המוסלמים: "פגיעה בעתיקות היא פגיעה באתר".

הוא טען כי אנשיו מתייעצים עקרונית מה לעשות בנידון. "אנו מתנגדים ורואים בזה המשך למדיניות הישראלית שמחללת ופוגעת באתרים הקדושים שלנו". ריאן הזהיר כי ההחלטה עלולה לגרום לכך שמהומות שוב יפרצו באזור. "הכול נפיץ במזרח התיכון ופגיעה כזו עלולה להתסיס את האווירה".

ראש המועצה המוסלמית העליונה, השיח' עיכרמה סברי, שהינו תושב ירושלים ושימש כמופתי של פלסטין, אמר בראיון לעיתון חמאס כי המוסלמים הם הבעלים החוקיים של כותל אל-בוראק, הוא הכותל המערבי, ואין זכות לאדם או לגורם כלשהו על שעל בו. "אשר על כן, לאיש אין זכות לשמוט את כותל אל-בוראק מבעלות המוסלמים שכן הוא חלק בסיסי של מסגד אל-אקצה, המקום הראשון אליו כוונה התפילה של המוסלמים", אמר סברי.

סברי הוסיף, כי הכותל המערבי אינו יכול להיות נושא לדיון, שכן הוא נדבך באמונה של המוסלמים ושל דתם. "מי שיוותר על קיר אל-בוראק כאילו וויתר על מסגד אל-אקצה", הדגיש סברי והוסיף, כי כותל אל-בוראק נכלל במסגד אל-אקצה והוא יישאר בידי המוסלמים עד יום הדין, שכן במקום נביא האסלאם מוחמד קשר את סוסו אל-בוראק לפני שעלה לשמיים.

גם שר ההקדשים של הרשות הפלסטינית יוסוף אדעיס התייחס היום להחלטה, והזהיר כי זהו "ניסיון ישראלי נוסף לשנות את הסטטוס-קוו בהר הבית". בהודעה שפרסם, אמר אדעיס כי פתיחת האזור המעורב תשמש את ישראל לביצוע "חפירות מתחת למסגד אל-אקצא בחיפוש אחר ממצאים ארכיאולוגיים כוזבים, ולהמשך ייהוד המתחם הקדוש". לטענתו, הכותל המערבי הוא חלק בלתי נפרד ממתחם מסגד אל-אקצא, ורחבת הכותל היא "הקדש איסלאמי שהופקע על ידי ישראל בשנת 1967".
הכותל הרפורמי בכותל הדרומי הר הבית אל אקצא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד