ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

"לא מצאנו מנהרות מתחת לבתים"

שר הבטחון בוגי יעלון מנסה להרגיע את תושבי עוטף עזה: "לא מצאנו מנהרות מתחת לבתי תושבים אבל נתייחס לאפשרות ברצינות"

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

איום המנהרות? "לא מצאנו שום מנהרה מתחת לביתו של תושב בעוטף עזה לא לפני צוק איתן ולא אחרי. אולם אנחנו מתייחסים לזה ברצינות", כך אמר שר הבטחון משה (בוגי) יעלון הערב (ב') בשיחה עם אבי מימרן ברדיו קול חי.

לדבריו, "גל הטרור הוא תוצאה שלנו שהצלחנו למנוע הוצאה לפועל של פיגועי טרור קשים כמו התאבדויות. יש גל הסתה, עוד מגן הילדים ובית הספר. צריך לזכור שהיה גם ענין הר הבית עם תעמולה שקרית בין השאר של הרשות הפלסטינית.

"הצעירים רואים ברשת החברתית סרטים של דאעש עם עריפת ראשים ומשם עד לצאת עם סכין זו דרך קצרה". עוד הוסיף כי מבחינת סטטיסטית יש פחות פיגועים מהעבר. "אבל הצעדים שלנו זה לא רק ענישה אלא גם כוחות רבים בשטח. גם האזרחים נדרשים לעירנות. אנחנו נוקטים לא מעט פעולות גם במענה להסתה. זה לא יהיה ניצחון לעולם ועד, כבר 130 שנה נאבקים על הארץ הזאת ואני מאמין שגם מהגל הזה נצא מחוזקים".


חמאס מציג סרט אימה: מנהרה מוכנה לתקיפה

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, התייחס גם הוא לנושא המנהרות הערב וסיפר כי צה"ל בדקו את תלונות התושבים על רעשי חפירה ונקבע כי אין מדובר במנהרות טרור. "אני לא אומר שאין מנהרות, צה"ל צריך לומר שאין מנהרות. צה"ל צריך לבדוק כל דבר. צה"ל אמור לבוא לכל תושב ששומע רעש ולתת תשובות. עד היום צה"ל בא ובדק את כל הרעשים ולא מצא שאלה רעשים של מנהרות", סיפר ירקוני לגלי צה"ל.

"צה"ל בעת הזאת יודע מה הוא צריך לעשות כדי למנוע את איום המנהרות - עליו לבנות את המכשול. ראש הממשלה יודע מה צריך לעשות - לאשר את בניית המכשול. זה הפיתרון היחיד", הוסיף ירקוני, "יהיה לי קל יותר להרגיע את התושבים שלי כשראש הממשלה ושר הביטחון יכריזו שאין מגבלה להקמת המכשול מול המנהרות".

אתמול (א') שיגר ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר מאיים לחמאס בעזה ואמר כי "אנחנו פועלים בשיטתיות ובקור רוח נגד כל האיומים לרבות האיום מחמאס, גם באמצעים הגנתיים וגם באמצעיים התקפיים, וכמובן שבמידה ואנחנו נותקף ממנהרות ברצועת עזה, אנחנו נפעל בעוצמה רבה מאוד נגד החמאס, ובעוצמה גדולה בהרבה מזו שהופעלה גם במבצע צוק איתן".

בראיון שהעניק יעלון התייחס אף לסוגיית הטרור היהודי, ואמר כי אין מה להשוות את ההיקפים לטרור הערבי. "אני אומר את זה כי באים אורחים מחו"ל ומדברים על טרור יהודי. ב-2014 נרצח נער ערבי, ב-2015 נשרפו שלושה ממשפחת דוואבשה. כל דבר כזה פוגע בנו קשות כי אנו לא עם שעושה פוגרום ואנו נוקטים בכל האמצעים גם כדי למנוע פיגוע נוסף וגם להרתיע".

שר הביטחון אף תקף את דבריו של יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, שתקף את הממשלה על חוסר מעש מול שיקום רשת המנהרות של חמאס, שנהרסו בידי ישראל במהלך מבצע צוק איתן ב-2014. "זה גם אפשרי להרוס את מאה אלף הרקטות של חיזבאללה, או מאות הטילים של איראן, אבל שיקול הדעת והאחריות מחייבים זהירות", אמר יעלון בתגובה לדבריו של יו"ר המחנה הציוני.

אולם למרות הדברים של יעלון ושל ראש המועצה האיזורית אשכול, אל"מ (במיל') עתי שלח, מפקד יחידת יהל"ם לשעבר אמר בראיון לאולפן וואלה! NEWS על טענת החמאס כי חזרו לחפור מנהרות, העריך כי יותר ממנהרה אחת חצתה את הגבול לשטח המדינה וכן עדויות התושבים לרעשי חפירות מתחת לבתיהם. "חמאס חפרו וחופרים כעת", אמר, אך הוסיף: "אני לא סבור שניתן לשמוע את רעם הקונגו של חמאס, אבל אני בטוח שהם עובדים על התשתיות של המנהרות".

ביום רביעי שעבר הודו בחמאס "איבדנו קשר עם לוחמי יחידת המנהרות במנהרה שקרסה ככל הנראה כתוצאה ממזג האוויר", שם נהרגו שבעה פעילים עקב התמוטטות מנהרה התקפית בצפון הרצועה.

הוסר הסגר
תוך כך, לאחר פיגוע הירי אתמול במעבר VIP צה"ל הידק צה"ל מאז אמש את הפיקוח בכניסה לעיר רמאללה והכפר בית עור א-תחתא, לראשונה מאז גל הטרור הנוכחי, מאחר ומספר לא מועט של מחבלים יצאו משם. הערב, בתום הערכת מצב החליט ‏מפקד פיקוד המרכז, האלוף רוני נומה, להסיר את הכתר מעל רמאללה שהוטל עליה, ולהשיב את המצב לקדמותו.
איום המנהרות חמאס טרור בוגי יעלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד