י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

צפו: כך לכד בית הדין גבר שעיגן את אשתו במשך 9 שנים, וחילץ גט

לאחר תשע שנים שהאב החרדי תושב ביתר עילית לשעבר נמלט מאשתו, תוך שהוא מסרב לתת לה גט - הוביל שיתוף פעולה נדיר, ללכידתו השבוע • 'בחדרי חרדים' עם תיעוד מרגע המעצר בנתב"ג, וראיון עם החוקר הפרטי שניצח על המבצע

בית הדין הרבני בירושלים
בית הדין הרבני בירושלים צילום: נתי שוחט, פלאש 90

וידאו בפרסום ראשון - לאחר מבצע דרמטי משולב של בית הדין הרבני, משטרת ישראל, חברת אל-על וחוקרים פרטיים, הצליח בית הדין הרבני בירושלים לשחרר אישה מעגינותה.

צפו ברגע לכידת הבעל המעגן בשדה התעופה:


יחיאל סלומון, יועץ חקירות במגזר החרדי שנשכר כדי למצוא את הגבר הנמלט, מספר ל'בחדרי חרדים' - "לפני כמה שבועות אני מקבל טלפון: רוצים את ההכוונה שלי לחוקרים בנושא סרבן גט המתחמק 10 שנים. צריך להבין שלחוקר חילוני עם כל הכישורים, אין את הניואנסים הקטנים שיש לנו באופן טבעי כחרדים.

"המקור שמעביר לי את האינפורמציה מתגורר בברלין, ומסייע לי ברשת מקורות חובקת עולם מזה כ-6 שנים. אצלי מתקבל המידע שמישהו ראה את הסרבן על טיסה מניו יורק שנחתה ביום שלישי. מכאן הנחת העבודה הייתה שהוא נכנס עם דרכונו הוא. תפקידי הוא לשאול שאלות, ואחת השאלות המכריעות בתיק הייתה מי החברים הקרובים שלו שאולי לקח מהם דרכון?".

"האישה נתנה לנו שלוש שמות. בשיתוף פעולה עם עורכת הדין אביבה זילבר, המלווה את התיק, נתקבל צו המורה לאל-על לתת את כל פירוט הטיסה של יום ג', ובשורה 111 מופיע השם שאותו זיהתה רק אשתו כשם ילדותו, עקב היותו מאומץ.

"מכאן הופעלה רשת חוקרים של בית הדין, ועוד מקורות מידע וביצענו רשת שעקבה אחר כל הטיסות של ארצות הברית יום יום. ביום רביעי קולטת עדשת המצלמה של אחד המקורות בנתב"ג את הבחור מגיע לצ'ק אין בדרכו להימלט בדרכון אחר. צוות החוקרים חש לעברו, ובשיתוף המשטרה ונציגי בית הדין נעצר הבחור".

כאמור, לפי המידע שהתפרסם ב'בחדרי חרדים', העגונה היא תושבת העיר ביתר עלית ואם ל-6 ילדים, שנישואיה עלו על שרטון. לפני 9 שנים ולאחר שפתחה בהליך גירושין, בעלה עקף את צו עיכוב היציאה ועזב את הארץ. כל הניסיונות לזמן אותו למתן גט עלו בתוהו. יתרה מזו, לפני שנתיים הוא הצליח לקבל היתר מרבנים בבית הדין בארצות הברית ולשאת אישה שניה, להקים משפחה חדשה ולהשאיר את אשתו עגונה.

בראשית השבוע נודע לבית הדין כי הבעל זוהה בוודאות בשדה התעופה בן גוריון, באולם הנוסעים הנכנסים. בית הדין הרבני בירושלים מיהר להוציא צו לחברת אל-על ולמשטרת הגבולות לברר את שמות כל הנכנסים לישראל באותו היום, אבל הוא נמצא ביניהם. בצו נוסף נדרשה חברת אל-על להמציא את שמות כל הנוסעים שנחתו באותו היום מטיסות בארצות הברית, ושוב שמו של האיש לא הופיע. באמצעות משרד הפנים התקבלה תמונתו של האיש והוצלבה עם שמות הנוסעים - ואז התברר כי האיש נכנס לגבולות הארץ בזהות בדויה.

חוקרים פרטיים ניהלו מצוד אחר הגבר וניסו לאתרו. שלשום נערכה חגיגת בר המצווה של בנו, אותו הוא לא ראה בעשר השנים האחרונות. במהלך אירוע הבר מצווה הגיע האב לאולם בביתר עלית מלווה בכ-50 בחורי ישיבה, ישב ליד בנו וכעבור עשרים דקות חמק מן המקום. אשתו ובני משפחתה זיהו אותו, אולם לא הייתה יכולת לעצרו באותו אירוע, וזאת מכיוון שהוא הגיע עם פמליה שנועדה על מנת להגן עליו, למרות זאת - אחד מבני המשפחה הצליח לרשום את מספר מכונית המאזדה בה חמק מן המקום.

מכאן ואילך ערכו שליחי בית הדין בראשות ראש אגף העגונות הרב אליהו מימון, מצוד אחר האיש. בתאום עם משטרת הגבולות וחברת אל-על הוא נלכד בסופו של דבר כאשר היה בדרכו בנמל התעופה בן גוריון בדרכו חזרה לארצות הברית.

ויש סוף טוב - האיש נעצר ביום רביעי בלילה, נשלח לשהייה בכלא מעשיהו, ולמחרת הובא בפני דייני בית הדין הרבני בירושלים בפני הדיינים הרב אליהו אברג'יל אב בית הדין, הרב יעקב חיים סלומון, והרב יששכר מזוז. הפעם הגבר הסכים לתת לאשתו גט, ובו במקום נערכו הגירושין והאישה הנרגשת שוחררה מעגינות ממושכת של 9 שנים.

מנהל אגף עגונות שליווה את האישה הוא הרב אליהו מימון, שפיקד על מבצע הלכידה עד למתן הגט: "אני מבקש להודות למשרד החוץ, משרד הפנים, רשות המעברים, משטרת נתב"ג וחברת אל-על על הסיוע ושיתוף הפעולה שבלעדיו לא היינו מצליחים להתיר את האישה מעגינותה".

מנכ"ל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי בירך את הדיינים ואת מנהל אגף העגונות על המבצע היעיל - "השכילו להפוך את דמעת העשוקה לדמעות של שמחה ואושר. בתי הדין הרבניים ימשיכו להשקיע את מלוא המאמצים והמשאבים כדי לגאול את יתר העגונות בישראל".
בית הדין הרבני אישה עגונה גט גירושין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד