י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בסאטמר טוענים: רבי יואל צפה את 'הכותל הרפורמי'

בחסידות האנטי-ציונית מצטטים את "רוח הקודש" של הרבי ה'ויואל משה', על העתיד להתרחש בכותל המערבי

הרבי מסאטמר ה'ויואל משה', צילום: ארכיון סאטמר
הרבי מסאטמר ה'ויואל משה', צילום: ארכיון סאטמר

בצל הסערה סביב ביקורו של האדמו"ר מסאטמר בארץ שנחשפה ב'בחדרי חרדים', מעלים בחסידות את עניין הכותל המערבי - ובעקבותיו 'הכותל הרפורמי'.

כידוע, בסאטמר מקפידים שלא להגיע לכותל המערבי. כעת טוענים שם, כי הרבי יואליש מסאטמר בעל ה'ויואל משה', שאסר את ההגעה, צפה מראש את המתרחש כיום ובעקבות כך למעשה יזם את האיסור.

לפני 49 שנים, במוצ"ש פרשת נשא תשכ"ז, כמה ימים לאחר סיום מלחמת ששת הימים ושחרור הכותל,
זעק הרבי מסאטמר בדרשתו בסעודה שלישית - "לא ללכת לכותל המערבי. לדעתי אסור ללכת לכותל המערבי עד ביאת המשיח". מיד אחר כך התיישב האדמו"ר לכתוב את ספרו האחרון "על הגאולה ועל התמורה", בו הוא מפרט לפרטים קטנים את סיבת איסור ההליכה לכותל המערבי.

בספר, סימן צ"ג, כותב רבי יואליש - "ומי יודע מה שיתכוונו לעשות עוד פרצות ונבלות במקום המקדש, והם לא ימנעו ולא יחדלו משום דבר מחמת הבושה או מחמת היראה". מבחינת החסידים, בכך ראה האדמו"ר ברוח קדשו את שעתיד להתחולל בכותל המערבי, כמו מעשה הקמת הכותל הרפורמי המעורב.

אחד החסידים מספר ל'בחדרי חרדים' בהתפעלות - "מה שמדהים הוא איך שכבר אז ראה ברוח קדשו מה שיקרה בעוד כ-50 שנה. כן כבר לפני 50 שנה הבין הרה"ק מסאטמר זצ"ל שהכותל המערבי יהפוך למערת פריצים, ויעשו שם הכל בלי בושה ומורא מהתוצאות ולדאבונינו דבריו הקדושים מתקיימים בימים אלו ממש.

"עד היכן נצטרך להגיע כדי לראות שרוח ה' דיבר בו, גם כשהוא אמר אז תשכ"ז שהציונים יתחרטו על הנצחונות צחקו ממנו, וכהיום רואים עד כמה הוא צדק. גם כשהוא אמר שהממשלה לא מחלקת כספים חינם והם יתערבו בלימודים צחקו וכהיום רואים שהוא צדק, ואחרון הכביר איסור הליכה לכותל שהוא צעק שזה יהפוך למערת פריצים גם בזה לצערינו הוא צדק".



ויואל משה הרבי מסאטמר הכותל המערבי הכותל הרפורמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד