י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הרב ברלנד: "הצ'יף רבי הוא חבר שלי"

מנהיג 'שובו בנים' מרגיע את השמועות על סכסוך עם הקהילה המקומית ביוהנסבורג ומסביר כי אין לו דבר נגדה

הרב אליעזר ברלנד.
הרב אליעזר ברלנד.

בעקבות הסכסוך המתמשך בין הקהילה היהודית המקומית לחסידיו של הרב ברלנד השוהים בדרום אפריקה, מעביר הרב אליעזר ברלנד מסר לחסידיו ומדגיש: "חס ושלום לפרסם בשמי שחס ושלום אני רוצה לרדת לחייו של הרב גולדשטיין, דברים שלא נאמרו מעולם אין לזה שום יסוד ובסיס".

כאמור, הבוקר (ג) הרב אליעזר ברלנד השוהה ביוהנסבורג שבדרום אפריקה, שולח מסר לחסידיו ברחבי העולם בעקבות השמצות שפורסמו על הרב גולדשטיין - רבה של דרום אפריקה - כי הוא זה שעומד מאחורי ניסיון המעצר של הרב ברלנד בשבת האחרונה ושחסידיו קוראים לרצוח את הרב גולדשטיין ואף הוציאו עליו דין רודף.

"באנו פה להודיע לכולם שהצ'יף רבי (הרב הראשי של דרום אפריקה) הרב גולדשטיין הוא החבר הכי נאמן שלי והוא ידיד שלי בלב ונפש, והוא כאן דואג לי ב"ה ביוהנסבורג ולקהילה שלי ברוחניות ובגשמיות ואין לי ידיד כזה נאמן כמו הרב גולדשטיין בכל ימי חיי. כזה ידיד נאמן וכאן הקהילה מרגישה הכי טוב תחת חסותו, הוא לקח תחת חסותו את כל עניני הקהילה שלנו ואני רק מכבד אותו ומתפלל לה' שיאריך ימיו ושנותיו. וחס ושלום לפרסם בשמי דברים שלא נאמרו מעולם ואין להם שום יסוד ושום בסיס, שחס ושלום אני רוצה לרדת לחייו, בזמן שאני רק מתפלל לשלומו שה' יאריך ימיו ושנותיו, וייכון על ממלכתו לנצח נצחים הוא ובניו וב"ב עד עולם עד ביאת משיח צדקנו", אומר הרב.

גורמים בחסידות מציינים לבחדרי חרדים שההודעה של הרב מגיעה בתגובה לניסיון החמור שנעשה בימים האחרונים על ידי אותם אינשי דלא מעלי שרודפים את הרב ברלנד, להפוך את הקערה על פיה וליצור מצג שווא בתקשורת כי הם נרדפים על ידי הרב וקהילתו, ושכביכול הוציאו עליהם גזר דין מוות מכוח דין רודף, לדברי מקורבי הגר"א ברלנד הרב מעולם לא דיבר נגד מישהו ספציפי שהוא רודף אותו.

"כל הפירסומים שיצאו בעניין נבעו מהראיון שנעשה עם הרב יצחק חקק, מרבני יוהנסבורג, שאמר שאותם אנשים ששלחו את המשטרה בשבת קודש לחפש את הרב יש להם מצד ההלכה דין רודף, ואנו לא יודעים להצביע בבירור במי מדובר", הם מדגישים.

מלשכתו של הרב גולדשטיין ביוהנסבורג נמסר: לא היה, אין ולא יהיה קשר בין הרב גולדשטיין לבין הרב המבוקש ברלנד. חוסר העקביות בהודעותיו של ברלנד לתקשורת מעיד על חוסר האמינות של דבריו.

כזכור, הקהילה היהודית של דרום אפריקה פרסמה הודעת גינוי חריפה נגד קהילת 'שובו בנים' בשל ההאשמות שטפלו לדבריה על הרב הראשי של דרום אפריקה, הרב זאב גולדשטיין.

בהודעה הם קוראים לרב ברלנד לשוב מיד לישראל ואומרים: " אנו דוחים בשאט נפש את ההאשמות השקריות נגד הרב הראשי, והאיומים האלימים שהושעו נגדו, כולל העלילה לפיה היה אחראי לפשיטה שנערכה במהלך השבת על ידי המשטרה המקומית על מקום שהותו".

ההקלטה באדיבות קו המידע שובו בנים 025875777
הרב אליעזר ברלנד דרום אפריקה צו מעצר הרב זאב גולדשטיין יוהנסבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד